کد خبر: ۱۴۱۱۶۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
رئيس کميته پزشکي فدراسيون فوتبال از اعلام احکام دو بازيکن که نتايج تست دوپينگ آنها قبلا مثبت اعلام شده بود، خبر داد.
به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، دکتر احمد هاشميان، رئيس کميته پزشکي اين فدراسيون گفت: با توجه به عدم ارائه درخواست استيناف در مهلت مقرر قانوني براي احکام اين بازيکنان، راي هاي دو بازيکن متخلف که در ليگ يک حضور داشتند، صادر شد.

وي افزود: اولين بازيکن، محمد سواري، بازيکن باشگاه فرهنگي ورزشي نساجي مازندران است که وي درتاريخ 17 فروردين 92 در مسابقه بين تيم هاي استقلال اهواز و نساجي مازندران مورد نمونه گيري قرار گرفت و پس از آناليز نمونه از سوي آزمايشگاه، نمونه وي به دليل وجود ماده ممنوعه متادون، مثبت اعلام شد.جلسات رسيدگي به دفاعيات و کميسيون بدوي اين بازيکن برگزار و در پايان کميسيون بدوي سواري را از تاريخ 17 فروردين 92 به مدت دو سال از حضور در کليه فعاليتهاي مرتبط در فوتبال محروم کرد. بازيکنان نامبرده در مهلت مقرر قانوني درخواست استيناف ارائه نکرده است.

رئيس کميته پزشکي در ادامه گفت: مسلم محمد نژاد بازيکن تيم فوتبال بزرگسالان باشگاه شهرداري بندرعباس، نيز در تاريخ 19 فروردين 92 در مسابقه بين نيروي زميني و شهردراي بندرعباس مورد نمونه گيري قرار گرفته که نتيجه آناليز نمونه از سوي آزمايشگاه با ماده متيل هگزان آمين مثبت اعلام شد. جلسات رسيدگي به دفاعيات اين بازيکن و کميسيون بدوي وي، برگزار شد و با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده از سوي محمد نژاد که اثبات کرده اين فوتباليست از مکمل آلوده استفاده کرده است و با توجه به هشدارهاي قبلي کميته پزشکي مبني بر دقت در استفاده از مکمل ها، نهايتا وي از تاريخ 19 فروردين 92 به مدت يک سال از حضور در کليه فعاليتهاي مرتبط با فوتبال محروم شده است. اين بازيکن نيز در مهلت مقرر قانوني درخواستي براي استيناف ارائه نکرده است.

دکتر هاشميان در پايان گفت: متاسفانه اين قبيل موارد در باشگاههايي اتفاق مي افتد که هنوز فاقد پزشکان در کنار تيم هاي خود هستند و به همين دليل بازيکنان دسترسي کافي به فرد صاحب صلاحيت براي استفاده از مکمل و يا ساير داورهاي مورد نياز را ندارند و يا بعضا مشاهده مي شود بازيکن حتي در صورت داشتن پزشک تيم؛ خودسرانه و بدون هماهنگي با پزشک اقدام به استفاده از مکمل ها مي کند. اميدواريم سرنوشت تلخ اين محرومين درس عبرتي براي بازيکنان حرفه اي بوده و از اين پس شاهد چنين خطاهايي نباشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها