کد خبر: ۱۴۰۸۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲

 "محمد صادق‌الحسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم با اشاره به قیام مردم ترکیه علیه سیاست‌های آنکارا گفت: تاریخ مصرف دولت رجب طیب اردوغان به پایان رسیده و شمارش معکوس برای سرنگونی اسلام آمریکایی در ترکیه آغاز شده‌ است. در حقیقت، مردم ترکیه از سیاست‌های نفاق‌آمیز حزب حاکم به ستوه آمده‌اند البته این حزب با شعار بازگشت به اسلام به هرم قدرت صعود کرده است.

رأی مردم ترکیه به اسلام ناب محمدی
این تحلیلگر سیاسی رخدادهای خاورمیانه گفت: در ابتدا حزب عدالت و توسعه ترکیه سیاست دفاع از فلسطین و ملت‌های شرق را در پیش گرفت. در همین حال سیاست همگرایی با غرب صلیبی، ناتو و پیاده کردن اسلام مدرنیته یا اسلام لائیک در ترکیه را نیز مورد توجه قرار داد. این در حالی بود که مردم این کشوربرای احیا و اجرای اسلام ناب محمدی در ترکیه به حزب عدالت و توسعه رأی داده بودند.
آنکارا علیه منافع ملت‌های مسلمان
وی درباره دوری دولت آنکارا از ملت‌های منطقه و گام برداشتن در جهت سیاست‌های غرب گفت: در چند سال اخیر سیاست‌های دولت اردوغان به‌خلاف اسلام و منافع ملت‌های مسلمان منطقه بوده‌ است که بارزترین آن را می‌توان در حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی سوریه مشاهده کرد. دولت آنکارا طی این مدت،  با شبکه تروریستی القاعده و جبهة النصرة سوریه ارتباط تنگاتنگ داشته و از آنها حمایت مالی، تسلیحاتی، نظامی و سیاسی کرده‌ است.
فتنه‌افزوی در یمن
صادق‌الحسینی به نمونه دیگر از سیاست‌های آنکارا علیه ملت‌های مسلمان خاورمیانه اشاره کرد و گفت: دولت ترکیه برای ایجاد فتنه در یمن اخیراً با کمک عربستان چند محموله سلاح و مهمات به یمن فرستاده  تا گروه‌های وهابی علیه حوثی‌ها (شیعیان زیدی‌مذهب) از آنها استفاده  کنند.
پاداش چند میلیارد دلاری
این کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه با بیان اینکه دخالت آنکارا در بحران سوریه خسارت‌های فراوانی به اقتصاد ترکیه وارد کرده است، گفت: چند هفته قبل یک هیئتی از مقامات بلندپایه عربستان که در آن ولیعهد و وزیر دفاع این کشور به چشم می‌خورد، راهی آنکارا شد و یک قرارداد چند میلیارد دلاری در زمینه‌های اقتصادی و نظامی با ترکیه امضا کرد. انعقاد این قرارداد به‌اشاره آمریکا صورت گرفت تا پاداشی برای دولت اردوغان باشد.
پایان دادن به نفاق
صادق‌الحسینی در پایان با تأکید بر اینکه مردم ترکیه از سیاست نفاق‌آمیز دولت آنکارا خسته شده‌اند، گفت: قیام مردم ترکیه یک قیام خودجوش‌است چراکه در آن تمام گروه‌های سیاسی از لائیک و چپ گرفته تا حزب متعلق به مرحوم اربکان علیه سیاست‌های آنکارا و اقتصاد بیمار ترکیه قیام کرده‌اند البته ممکن است این قیام فراز وفرودهایی داشته باشد ولی آنچه مسلم است این است که مردم ترکیه می‌خواهند بساط نفاق را در کشورشان جمع کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها