کد خبر: ۱۳۹۹۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
اینبار نوبت به گلزار شهدای بروجن رسید؛
روز ها در گذر بود و ستون های ساختمان جدید در حال قد کشیدن و سقف های آن در حال سایه افکندن. تا اینکه به وضعیت امروز رسید و هنوز چند خان از تکمیل پروژه مانده است که ایرادات و اشکالات آن، یکی پس از دیگری خودنمایی می کند.

به گزارش598 به نقل از شهدای ایران؛ چند سال است که از اجرای پروژه ساماندهی (تخریب) قبور شهدا در کشور می گذرد و در برخی استانها همچون استان تهران با مخالفت خانواده شهدا این طرح متوقف گردیده است.


از جمله دلایل  مهم، شرعی و منطقی توقف این طرح که حکم دیوان عدالت اداری  نیز بوده جابجایی قبور شهدا و گود برداری با لودر که شائبه نبش قبر را ایجاد کرد می باشد.


در این میان در برخی شهرها بنیاد شهید باز بدون کسب اجازه از خانواده شهدا دست به قبور شهدا زده است. شهرستان بروجن که فرسنگ ها از پایتخت دور است اینبار با حمله پیمانکاران به جان گلزار شهدایی مواجه شده است که روزگاری پاره تن ایشان بوده است و حال در اثر بهسازی که فقط نامش زیباست با عجایبی روبه رو شده اند که در تصاویر مشخص است.


از ابتدای این طرح سنگ قبرهای قدیمی که یادگار دوران دفاع مقدس است برداشته شد و به جای آن بنر هایی بر روی قبور قرار دادند.


روز ها در گذر بود و ستون های ساختمان جدید در حال قد کشیدن و سقف های آن در حال سایه افکندن.
تا اینکه به وضعیت امروز رسید و هنوز چند خان از تکمیل پروژه مانده است که ایرادات و اشکالات آن، یکی پس از دیگری خودنمایی می کند.


از اطلاعات ناقص و حتی اشتباه حک شده  بر سنگ مزارهای جدید شهدا گرفته تا مصالح ساختمانی نامرغوب استفاده شده در اکثر قسمت های پروژه و سهل انگاری های پیمانکار و کارفرما(بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به عنوان ناظر و کارفرما).
تصاویر زیر گویای مطالب زیادی است:
 

* کم کردن سن شهید به میزان 10 سال! از 18 به 8 سالگی...

 

 

* عدم تخصیص سنگ قبر برای برخی از مزارهای شهدا

 

 

* شکسته شدن لبه های سنگ های مزار شهدا به دلیل استفاده از گرانیت نامرغوب

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها