کد خبر: ۱۳۹۳۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «فقط باید به لبنان فکر کنیم نه قطرو کره.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ اگر لبنان را در بيروت و ازبكستان را در تهران شكست داده بوديم و يا حداقل به آنها نمي‌باختيم ديگر براي بازي با قطر در دوحه كه اتفاقا با آنها هم در ورزشگاه آزادي مساوي كرديم اينقدر استرس نداشتيم اما انگار به انجام كارهاي سخت عادت داريم. ما قطر را در خانه‌اش در حالي شكست داديم كه آنها فقط بايد برنده مي‌شدند تا اميدي به حضور در مرحله پلي‌آف جام جهاني داشته باشند. ما قطر را بدون كريمي، دژاگه، پولادي و رحمتي شكست داديم و حالا با اين پيروزي اميدهايمان براي صعود مستقيم به جام جهاني بيشتر شد. علي كريمي در مصاحبه ای درباره تيم ملي صحبت کرده است:

 

* از بازي تيم ملي با قطر شروع كنيم.

- من قبل از هر چيز به بچه‌هاي تيم ملي، كادر فني و علاقه‌مندان به فوتبال تبريك مي‌گويم. بازي با قطر در دوحه شرايط خاص خودش را داشت. گرماي هوا از يك طرف و تلاش آنها براي رسيدن به پيروزي و استقبال نسبتا خوبي هم كه انجام داده بودند همه نشان از انگيزه آنها براي موفقيت بود اما در نهايت اين اتفاق نيفتاد و بچه‌هاي ما با شايستگي به پيروزي رسيدند.

 

* بازي دو نيمه متفاوت داشت و...

- طبيعي است كه در نيمه اول، بازيكنان به خاطر شرايط آب و هوايي قطر خيلي به خودشان فشار نياوردند با اين حال فرصت گلزني داشتند كه از دست رفت. از طرفي فكر مي‌كنم در 45 دقيقه اول به فكر شناخت بيشتر و ارزيابي حريف بودند.

 

* و نيمه دوم.

- نيمه دوم خيلي بهتر بازي كرديم و غير از گلي كه زديم يك فرصت ديگر را هم قوچان‌نژاد و يك فرصت را هم شجاعي از دست داد ضمن اينكه توپ و ميدان هم در اختيار ما بود و خدا را شكر سه امتياز باارزش اين بازي را گرفتيم تا راه صعود مستقيم به جام جهاني هموارتر شود.

 

* سه‌شنبه همين هفته با لبنان بازي داريم، آن بازي را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

- لبنان در دقيقه 7+90 از كره جنوبي گل خورد و بازي‌شان مساوي شد. اين نشان مي‌دهد كه آنها به هيچ وجه بي‌انگيزه نيستند و ما هم نبايد آنها را دست كم بگيريم.

 

* شايد اگر كره جنوبي، لبنان را شكست مي‌داد بهتر بود.

- ما الان بايد به شرايط خودمان فكر كنيم و لبنان را در تهران شكست دهيم. شايد اگر كره بازي را مي‌برد بهتر بود. البته الان با اين وضعيت آنها بايد ازبكستان را در سئول شكست دهند و اگر ما هم لبنان را ببريم كه بايد ببريم آن وقت شرايطمان براي صعود مستقيم به جام جهاني فوق‌العاده خوب مي‌شود. به هرحال بايد براي بازي با لبنان بيشتر زحمت بكشيم تا با تعداد گل زيادي به پيروزي برسيم.

 

* به احتمال زياد استقبال خوبي هم از بازي مي‌شود؟

- صددرصد همينطور است. فوتبالدوستان هيچ وقت آن هم در شرايط حساس تيم ملي كشورشان را تنها نمي‌گذارند. به اميد خدا بچه‌ها هم پيروز مي‌شوند تا استرس و دغدغه حضور در پلي‌آف را نداشته باشيم.

 

* قطري‌ها گفته‌اند كه مقابل ازبكستان در بازي آخر هم تمام توانشان را مي‌گذارند؟

- اگر به حرفي كه زدند عمل كنند شرايط خيلي بهتر مي‌شود. به هرحال براي آنها هم نباختن اهميت دارد حتي اگر شانس نداشته باشند. ضمن اينكه بازي لبنان و كره جنوبي نشان داد كه هيچ تيمي را نبايد دست كم گرفت.

 

* شما هم براي بازي با لبنان به استاديوم مي‌رويد؟

- خيلي دوست دارم كه بروم و طوري برنامه‌ريزي مي‌كنم كه حتما در كنار ديگر هواداران، بچه‌هاي تيم ملي را تشويق كنيم. من مطمئنم ورزشگاه آزادي پر خواهد شد و آن روز من هم يكي از يكصد هزار نفر هستم.

 

* اگر مقابل لبنان و ازبكستان نمي‌باختيم امروز شايد دغدغه بازي ديگر حريفانمان را نداشتيم؟

- نبايد به گذشته فكر كرد چون چيزي تغيير نمي‌كند. همانطور كه بايد بازي با قطر را فراموش و فقط به لبنان فكر كنيم. حتي امروز زمان فكر كردن به كره هم نيست و مطمئنم كادر فني هم بازي به بازي فكر مي‌كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها