کد خبر: ۱۳۹۳۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
با این استدلال بایستی به استراتژی گفتمان مقاومت لبیک گفت چون در شرایط کنونی تنها راهی است که کشور را در مواجه با پدیده خارجی بیمه می کند. سعید جلیلی برای موفق شدن به حمایت مردم در سطح گسترده نیازمند است و از همین رو است که بنا در رسانه های غربی بر تخریب ایشان در افکار عمومی مردم کشورمان قرار گرفته است.
598: اصولا دولتمردان کشورها سیاست ها و استراتژی های خود را براساس تجربیات بدست آمده یا تجربیات کشورهای دیگران تنظیم می کنند تا در مسیر پیشرفت و اعتلای کشور با هزینه ای کمتر اهداف پیش بینی شده متحقق شود.

به گزارش بولتن نیوز، در طول مناظرات کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، در خصوص نوع و استراتژی رویارویی با غرب که امروزه خود را در چالشی جدی با انقلاب اسلامی می بیند برخی بر این اعتقاد بودند که با استراتژی همکاری و همراهی می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد و مشکلات کشور را در سطح بین المللی کمتر نمود. عده ایی هم بر این اعتقاد بودند که بین حق و باطل راه بروند و راه میانه در پیش گیرند . در این بین سعید جلیلی بطور جدی بر گفتمان مقاومت که محصول آن استراتژی تهدیدزدایی است تاکید کرد.

همانطور که در ابتدای مطلب آمد در این خصوص ضروری است به تاریخ این مملکت و تجربیات کشورهای همسایه اشاره ای شود که کشورهایی که بر طبل همراهی با غرب و در راس آنها با آمریکا کوبیدند چه چیزی درو کردند؟

شاید ملموس ترین مثال همین تجربه کشور همسایه مان ترکیه است که نزدیک به ده روز است گرفتار پدیده ایی بنام اعتراضات مردمی شده است و علیرغم اینکه عامل مشکل یک خواستگاه زیست محیطی ابتدا داشت اما گذشت زمان نشان داد که این حوادث ریشه در نوع رفتار دولت اردوغان در ده سال گذشته دارد.

به محض وقوع این اتفاق، فارغ از ذیحق بودن دولت یا معترضین در ترکیه، دولت آمریکا در راس کشورهای غربی لب به اعتراض گشود و در ابتدا نسبت به نوع برخورد با راهپیمایان اعتراض کرد و در مراحل بعدی حتی سخنان دولت اردوغان را نیز به انتقاد کشید و به شدت با آن مخالفت کرد، این در حالی بود که دولت ترکیه دستکم در افکار عمومی کشورهای جهان نیاز به رویکرد مثبت اندیشانه داشت تا بتواند اعتراضات را کنترل بکند.

اگر نگاهی هم به نوع همکاری ترکیه با آمریکا در ده سال گذشته بیندازیم علیرغم اینکه دولت ترکیه یک کشور اسلامی است، می بینیم که این کشور دستکم در همکاری با آمریکا و غرب کم نگذشته است . بخصوص در موضوع سوریه که ترکیه چند گام جلوتر از درخواستهای آمریکا هم عمل کرد و در ساده ترین شکل آن با کمک آمریکاییها اقدام به آموزش، مسلح کردن مخالفین دولت اسد و اعزام آنها به داخل سوریه برای سرنگونی دولت حاکم در سوریه نمود.

در یک اقدام بسیار مشکوک با موافقت غرب اقدام به استقرار موشکهای پاتریوت در ترکیه کرد . در خصوص عراق شاهد بودیم که گروههای مورد حمایت غرب توسط دولت ترکیه سازماندهی و حمایت مالی شدند تا در داخل عراق بتوانند به نفع غرب و امریکا وارد عمل شوند.

در خصوص افغانستان نیز همینطور بود. دولت ترکیه در سطح منطقه ایی و جهانی همراهی با هژمونی نظام سلطه را انتخاب کرد و امروز در مواجه با کمترین مشکلی که رفته رفته با کمک خود غربیها می رود دامن دولت ترکیه را بگیرد از کمترین حمایت غرب و آمریکا برخوردار است.

شکی نیست که اینها تجارب گرانقدری هستند که سعید جلیلی با حضور در صحنه سیاست خارجی بدست آورده است و بر این اساس و منطق است که این گفتمان را انتخاب کرده است.

امری که بارها از سوی مقام معظم رهبری هم مورد تایید قرار گرفته است بخصوص در حوزه مسائل هسته ای کشور مان که ایشان به صراحت به آن اشاره فرموده اند.

از این رو سیاست خارجی کشورها امروزه زمانی می تواند پویا و فعال عمل کند که همزمان از دو پشتوانه حمایت مردم کشور و استقلال رای برخوردار باشد که این دو اصل در ذات انقلاب اسلامی و شعار استقلال ، ازادی ، جمهوری اسلامی ایران نهفته است . و برهمین اساس است که شخصی چون سعید جلیلی بشدت از سوی رسانه های غربی تخریب می شود تا مبادا کشور در مسیر استقلال بیشتر حرکت کند.

لذا با این استدلال بایستی به استراتژی گفتمان مقاومت لبیک گفت چون در شرایط کنونی تنها راهی است که کشور را در مواجه با پدیده خارجی بیمه می کند. سعید جلیلی برای موفق شدن به حمایت مردم در سطح گسترده نیازمند است و از همین رو است که بنا در رسانه های غربی بر تخریب ایشان در افکار عمومی مردم کشورمان قرار گرفته است.اما این رسانه ها از یاد برده اند که هر موقع لازم شده این خود مردم بوده اند که در مقابل استبداد غربی ایستاده اند.

شاید اصطلاح استبداد غربی کمی نامفهوم به نظر برسد اما استراتژی غربیها امروزه در تمام دنیا بر اساس بازی برد، باخت قرار گرفته است که در این استراتژی هدف تنا برد غربی ها است و در این راه بهترین راه برای تحکیم این استبداد استفاده ابزاری از سلاحی بنام دمکراسی است.و برای خنثی کردن این استراتژی، بهترین راه مقاومت انقلابی است به مانند آنچه در ویتنام روی داد.

در خاتمه نباید از یاد ببریم که اندیشمندان کشورمان همیشه بر تعقل و تفکر و پند گرفتن از گذشته تاکید ورزیده اند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها