کد خبر: ۱۳۸۳۰۵
زمان انتشار: ۰۰:۵۴     ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: پيروزي تيم ملي مقابل قطر مرهون اردوي بسيار مناسبي بود که پيش از اين ديدار در کشور امارات برگزار شد.
مسعود معيني با اشاره به پيروزي يک بر صفر تيم ملي مقابل قطر از سري رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني گفت: اردوي دبي پيش از مسابقه تيم ملي برابر قطر در جهت آرام‌سازي تيم ملي بسيار مفيد بود و باعث شد بازيکنان با تمرکز بالا به مصاف اين تيم بروند.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: حضور هفت بازيکن تيم استقلال در ترکيب اصلي تيم ملي يک استراتژيک بسيار خوبي از سوي کادر فني بود که باعث شد چهار هافبک ما هماهنگي لازم را در زمين داشته باشند و کمتر دچار اشتباه شوند. آنها يکي دو اشتباه فقط داشتند.

اين کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: به نظر من سه عامل باعث پيروزي تيم ملي مقابل قطر بود، اول تمرکز بالاي بازيکنان در زمين مسابقه، دوم کنترل رواني از سوي آنها و سوم ميل کسب سه امتياز مسابقه که در نهايت هم به آن دست يافتند.

تيم ملي در نيمه اول بازي متعادلي را ارائه داد اگرچه هر دو تيم در يکي دو صحنه خطرناک ظاهر شدند و در کل آمار بازي نشان مي‌دهد چه در نيمه اول و چه در نيمه دوم تيم ملي بر تيم ملي قطر غلبه داشت و آرايش ابتدايي تيم ملي نشان مي‌دهد کي‌روش در وهله نخست بيشتر به فکر گل نخوردن بود اما او مي‌دانست در نيم‌ ساعت پاياني مسابقه و با توجه به اينکه اگر قطري‌ها نتوانند به گل برسند، تمرکز خود را از دست خواهند داد و عصبي مي‌شوند و همين موضوع باعث مي‌شود آنها تمرکز خود را از دست بدهند. در اين صورت بهترين فرصت براي ماست تا به گل برسيم که خوشبختانه همين اتفاق نيز افتاد.

معيني خاطرنشان کرد: گماردن سه بازيکن در دفاع وسط از سوي کارلوس کي‌روش بسيار ايده خوبي بود و اگرچه بايد تلاش کنيم ضعف‌هايي که وجود دارد را برطرف کنيم اما در مجموعه عملکرد آنها قابل دفاع بود. ضمن اينکه قطري‌ها در ميانه ميدان تواني نداشتند آن هم به خاطر اينکه بازيکنان ما در خط مياني با آرامش خاص و تجربه بالاي خود بازي را اداره کرده بودند.

وي افزود:‌ قطري‌ها در نيمه دوم هيچ شانس گلي نداشتند، خط دفاعي ما کمک بسياري انجام داد تا خطري روي دروازه رحمان احمدي ايجاد نشود. تمام اين عوامل باعث شد ما در نهايت يک سه امتياز بسيار ارزشمند را کسب کنيم. البته اين سه امتياز تضميني نيست که ما مستقيم به جام جهاني برويم اما پيروزي که به دست آمد باعث شد مردم کشورمان که درگير انتخابات رياست ‌جمهوري هستند به يک آرامش خاصي برسند و در واقع مي‌توان گفت اين پيروزي يک نعمت الهي براي کشورمان محسوب مي‌شود و اگر هم لبنان بتواند کره را شکست دهد بايد گفت بازي‌هاي آينده اين گروه بسيار سخت خواهد بود اما نبايد فراموش کنيم از باخت قطر، ازبکستان هم خوشحال شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها