کد خبر: ۱۳۷۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
يك مسئول نظامي سابق ارتش مصر با اشاره به تبليغات منفي برخي از كشورهاي غربي و عربي درباره حضور نظامي مقتدرانه ايران در آب‌هاي درياي سرخ اين اقدام ايران را به سود كشورهاي منطقه دانست.
"طلعت مسلم " در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس با اشاره به حضور شناورهاي زيرسطحي ايران در درياي سرخ گفت: حضور نظامي ايران در دريا سرخ و درياي مديترانه به ضرر جهان عرب و اسلام نيست بلكه به سود كشورهاي اين منطقه است. 

اين سرتيپ بازنشسته ارتش مصر با اشاره به تبليغات منفي برخي از كشورهاي غربي و عربي درباره تقويت نظامي ايران گفت:كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس پيمان‌هاي نظامي با آمريكا و ساير كشورهاي غربي دارند، آنها مدعي‌اند تقويت نظامي تهران ممكن است به حمله ايران به كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس منجر شود و اين درحالي است كه ايران تاكنون به هيچ كشوري حمله نكرده و هيچ كشوري را مورد تهديد نظامي خود قرار نداده است. 

وي درباره تاثير حضور شناورهاي زيرسطحي ايران در درياي سرخ گفت: چنين حضوري براي ناوگان دريايي هر كشوري يك موضوع عادي است اما با توجه به وضعيت ناآرام داخلي سوريه حضور نظامي ايران در اين منطقه مي‌تواند در راستاي حمايت از دمشق ارزيابي شود. 

مسلم در پايان حضور نظامي ايران در درياي سرخ را در راستاي حمايت از كشورهاي اسلامي بويژه كشورهايي كه با ايران رابطه راهبردي دارند، دانست. 

زيرسطحي‌هاي نيروي دريايي ارتش با هدف جمع‌آوري اطلاعات و شناسايي شناورهاي رزمي كشورهاي مختلف دنيا، وارد درياي سرخ شدند.اين ناوگروه كه در ارديبهشت‌ماه به منطقه خليج عدن اعزام شده بود، در ادامه ماموريت خود وارد آب‌هاي درياي سرخ شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها