کد خبر: ۱۳۷۵۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
در حالی درگیری شدید میان ارتش سوریه و مخالفان در شهر القصیر ادامه دارد که مخالفان مدعی هستند صدها نیروی تازه نفس برای شکستن محاصره وارد این شهر استراتژیک شده‌اند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مخالفان مسلح سوریه اعلام کردند، صدها نیروی تازه نفس در 24 ساعت گذشته از نقاط مختلف سوریه به ویژه حلب به شهر القصیر واقع در شمال این کشور رسیده‌اند تا مانع سقوط القصیر شوند.

مخالفان با پخش تصاویری ویدئویی که در آن عبدالجبار عکیدی، فرمانده ارتش آزاد سوریه در حلب دیده می‌شد، اعلام کردند که وی به همراه صدها شبه نظامی دیگر وارد القصیر شده است.

عکیدی در این نوار ویدئویی گفت: ما از حلب آماده‌ایم تا محاصره القصیر را بشکنیم و پس از پیروزی در القصیر بار دیگر به حلب بازگردیم.

این فرمانده ارتش آزاد سوریه ادامه داد: به همراه ما نیروهایی از گردان التوحید و دیگر یگان‌های مستقر در حلب به شهر القصیر آمده‌اند.

پیشتر جورج صبرا، رئیس موقت ائتلاف ملی مخالفان سوریه اعلام کرده بود که نزدیک به هزار شبه نظامی تازه نفس به القصیر اعزام شده‌اند تا در مقابل نیروهای دولتی بایستند، خبری که صحت آن از سوی منابع حاضر در القصیر تایید نشد. کارشناسان معتقدند تعداد نیروهای اعزامی به القصیر به مراتب کمتر از آن چیزی است که صبرا گفته است.

در همین حال، درگیری‌ها در القصیر میان مخالفان از یک سو و ارتش سوریه و تعدادی از نیروهای حزب‌الله از سوی دیگر ادامه دارد و ارتش سوریه اعلام کرد که توانسته روستای الجوادیه واقع در اطراف شهر القصیر را نیز از کنترل شبه نظامیان مخالف خارج کند و با این کار محاصره مخالفان در القصیر تنگ‌تر شده است.

در روزهای اخیر ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب‌الله لبنان توانسته از قسمت‌های غربی، شرقی و جنوبی القصیر مخالفان را محاصره کند و شبه نظامیان مخالف تنها در بخش‌هایی از شمال القصیر موضع گرفته‌اند.

بنا بر اعلام نیروهای دولتی سوریه مهمترین عامل تلفات ارتش سوریه تله‌های انفجاری و مین‌هایی است که شبه نظامیان مخالف در مناطق مختلف شهر القصیر کار گذاشته‌اند به گونه‌ای که روز جمعه در یک تونل مین‌گذاری شده نزدیک به هفت تن از نیروهای دولتی کشته شدند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در القصیر، گزارش‌ها حاکی از وضعیت انسانی اسفبار غیرنظامیان در این شهر است.

بنا بر گفته منابع پزشکی در شهر القصیر، هزاران تن از ساکنان این شهر نیازمند کمک‌های فوری و نیازهای اولیه انسانی هستند و بیش از 800 زخمی اکنون در القصیر وجود دارند که باید هر چه سریعتر از شهر خارج شوند.

یک منبع بیمارستانی در شهر القصیر به بی بی سی گفت: نزدیک به 30 هزار تن هم اکنون در القصیر در میان درگیری‌ها گیر افتاده‌اند و بیشتر آنها در زیرزمین‌ها و اماکنی که خود تهیه کرده‌اند زندگی می‌کنند به گونه‌ای که در پاره‌ای موارد دو تا سه خانواده در یک اتاق به زندگی مشغولند.

از سوی دیگر، عبدالباسط السیدا، یک عضو ائتلاف ملی مخالفان سوریه اعلام کرد که شرط مخالفان برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 پایان درگیری‌ها در القصیر است و با وجود درگیری‌ها در القصیر مخالفان حاضر به شرکت در ژنو 2 نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها