کد خبر: ۱۳۷۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش جهان، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، صبح روز ۱۵ خرداد در مهدیه تهران با بیان اینکه مردم به این نظام اعتماد دارند، گفته بود: متاسفانه برخی خودشان را تجلی نظام می‌دانند. وقتی می بینند مردم به آن ها پشت کردند فکر می‌کنند مردم به نظام پشت کردند.

گرچه آقای خاتمی این ادعا را که آقای هاشمی مقصود سخنانش بوده تکذیب کرد، اما سایت‌های ضدانقلاب رئیس مجمع تشخیص را هدف سخنان آقای خاتمی عنوان کردند و در اقدامی تامل برانگیز به حمایت از مواضع آقای هاشمی پرداختند.

رسانه دولتی انگلیس که از حامیان جدی جریان فتنه بوده است، در این باره نوشت: آقای هاشمی رفسنجانی که در دو سال گذشته عمدتا مواضعی نزدیک به معترضان اتخاذ کرده، با اشاره به خطر "دشمنان"، گفته بود که باید "در بین مسئولان آنقدر احساس وظیفه باشد که سرمایه مهمی که ما ۵۰ سال است به آن تکیه می کنیم (حمایت مردمی) را حفظ و تقویت کنند".

به نوشته بی بی سی فارسی "گروهی از اصولگرایان به شدت از آقای هاشمی رفسنجانی به دلیل همدلی با معترضان به نتایج انتخابات دو سال پیش انتقاد می‌کنند."

سایت روزآنلاین هم در این باره با اشاره به نقش آفرینی آقای هاشمی رفسنجانی از ابتدای آغاز اعتراضات در سال ۸۸، در تایید مواضع او نوشت: هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه ۲۶ تیرماه ۸۸ با انتقاد از شورای نگهبان برای تایید شتابزده صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، برای خروج کشور از بحران، خواستار"پایبندی به قانون اساسی و حرکت در چارچوب های قانونی"، "ازبین رفتن تردیدها در باره انتخابات"، "آزادی زندانیان" و "جلب رضایت مردم و دلجویی از آسیب دیدگان" شده بود. 

این سایت در ادامه با ذکر دیگر مواضع آقای هاشمی در حمایت از جریان فتنه، مواضع او در سال ۸۹ را هم ادامه مواضعش در سال ۸۸ دانسته و به نقل سخنان وی در بهمن ماه سال گذشته پرداخته است: در خصوص مسائل کشور مواضع خود را به صورت مشخص در آخرین حضورم در نماز جمعه تهران اعلام کردم و اکنون نیز به آن معتقدم.

گفتنی است، هاشمی رفسنجانی پنجم خرداد ماه در مراسم بزرگداشت حماسه‌سازان جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی گفته بود: اگر بخواهیم امروز یک حرف درستی بزنیم و نصیحتی انجام بدهیم آن است که نظام و به طور کلی همه باید تلاش کنیم که اگر اعتماد بخشی از مردم از بین رفته و به تردید افتاده‌اند اعتماد آن‌ها را برگردانیم و صفای بین دولت و مردم، نظام و مردم و حکومت و مردم را ایجاد کنیم. این کار آسان‌تری است چون مردم آگاه آسان‌تر برمی‌گردند و لجبازی نمی‌کنند بشرط آن‌که واقعیت را ببینند.

این سخنان آقای هاشمی بار دیگر او را در کانون انتقادات قرار داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها