کد خبر: ۱۳۶۹۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
دولت چین قرار است به‌زودی اولین مانور نظامی با استفاده از تکنولوژی دیجیتال را برگزار کند؛ اقدامی که باعث افزایش نگرانی‌ها در واشنگتن و کشورهای دیگر در خصوص حملات سایبری دولت پکن شده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رسانه رسمی دولت چین گزارش داد، این مانور که هفته آتی در منطقه مغولستان داخلی این کشور برگزار می‌شود، انواع جدیدی از نیروهای ضربت ارتش از جمله یگان‌هایی که از تکنولوژی دیجیتال استفاده می‌کنند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

خبرگزاری شینهوا، رسانه رسمی و دولتی چین در گزارش خود آورده است: این اولین باری است که ارتش آزادی‌بخش خلق چین با استفاده از یگان‌های دیجیتالی، نیروهای عملیات ویژه، نیروهای هوایی و نیروهای مقابله با حملات الکترونیک و سایبری قصد دارد چنین رزمایشی را برگزار کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز قرار است در هفته آتی با شی جینپینگ، همتای چینی خود در جریان نشستی در کالیفرنیا به موضوع امنیت سایبری بپردازد چرا که دولت واشنگتن اخیرا در خصوص حملات هکرهای دولت چین به شبکه‌های نظامی آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با ارائه گزارشی در اوایل ماه جاری میلادی نگرانی خود را در خصوص حملات سایبری اعلام و دولت چین را به جاسوسی سایبری برای مدرن کردن ارتش خود متهم کرده است؛ این در حالی است که دولت پکن مکررا دخالت ارتش این کشور را در حملات هکرها رد می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها