کد خبر: ۱۳۶۹۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
آویگدور لیبرمن تاکید کرد که توان موشکی حزب الله و جنبش حماس افزایش یافته به گونه‌ای که قادر خواهند بود هر نقطه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دهند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری کویت، آویگدور لیبرمن به عنوان رئیس کمیته خارجه و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اظهار داشت: حزب الله لبنان سلاح‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهد.

لیبرمن در نشست کمیته خارجه و امنیت این رژیم مدعی شد که محور حزب الله لبنان، حماس و ایران از تمامی خط‌های قرمز عبور کرده‌اند و حماس و حزب الله سلاحی در اختیار دارند که می‌توانند هر نقطه از اسرائیل را هدف قرار دهند و این ما را ملزم می‌سازد که قدرت تصمیم‌گیری و کنترل هرگونه احتمال را داشته و در برابر تهدیدات تصمیم‌گیرنده باشیم.

این مقام اسرائیلی به گزارش‌ها درباره استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرد و گفت: امروز سوالی درباره این باقی نمی‌ماند که آیا نیروهای نظام بشار اسد از این سلاح‌ها استفاده کرده‌اند یا نه؟

لیبرمن بار دیگر ادعاهای خود را درباره دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تکرار کرد و نسبت به این امر هشدار داد.به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیته خارجی و امنیت کنست صهیونیستی خاطرنشان کرد: ما در مرحله کنونی دو ماموریت اساسی پیش روی خود داریم، که نخستین ماموریت ما تقویت توان دفاعی خود در جبهه‌های مختلف به ویژه در پرتو ناامنی‌ها و تحولات کنونی منطقه است.

بنی گانتس ضمن اشاره به کاهش فعالیت‌های نظامی ارتش عبری به خاطر کاهش بودجه ارتش، تشریح کرد: دومین ماموریت ما تشکیل یک قدرت نظامی در دراز مدت در پرتو قیود و مشکلات موجود است.

لازم به ذکر است که در بودجه سال جاری دولت عبری، بودجه بخش نظامی به میزان سه میلیارد شکل (واحد پول اسرائیل) کاهش یافته، اما مخالفان دولت و گزارش‌های روزنامه‌ای مدعی شده‌اند که هر سال پس از تصویب بودجه کل، بودجه بخش نظامی چند میلیارد شکل افزایش می‌یابد.

روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که بنی گانتس در جریان نشست کمیته خارجی و امنیت کنست صهیونیستی تهدید کرده که ارتش رژیم صهیونیستی دست از توسعه و ترقی سلاح‌های خود از جمله سامانه "عصای جادویی" به منظور مقابله با موشک‌های با برد متوسط برخواهد داشت و تمامی مانورهای نظامی نیروهای ذخیره ارتش را تا اواخر سال جاری لغو خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها