کد خبر: ۱۳۶۸۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲

دکتر مهدی زریباف استاد اقتصاد دانشگاه و رئیس مرکز مطالعات و مبانی مدل‌های اقتصادی درباره تفکرات اقتصادی دکتر سعید جلیلی گفت:ایشان با نگاه آسیب‌شناسه به فضای موجود کشور به این جمع‌بندی رسیده‌اند ساختار اداری و مدیریت اقتصادی کشور باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: دکتر جلیلی معتقد است با اصلاح ساختار اداری و مدیریت اقتصادی کشور بسیاری از مسائل و چالش‌های اقتصادی کشور حل شده و خیلی از تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود. وی عادلانه‌سازی نظام مدیریت کشور را از برنامه‌های اصلی دکتر جلیلی عنوان کرد و گفت:آقای جلیلی معتقد است اگر بتوانیم نظام تصمیم‌گیری کشور را چابک کنیم بسیاری از ضعف‌های مدیریتی در کشور حل می‌شود.
 
دکتر زریباف تسهیل نظام اداری و خود اصلاحی دولت را از برنامه‌های اصلی اقتصادی دکتر جلیلی اعلام کرد و گفت: از حرف‌های آقای جلیلی این‌طور به نظر می‌رسد که ایشان به شدت در حوزه اصلاح ساختار اداری و تصمیم‌گیری کشور حرف دارد و پس از ریاست جمهوری بروکراسی‌های اداری را دنبال خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: نباید یک سرمایه‌گذاری برای گرفتن یک مجوز فعالیت تولیدی هفته‌ها و ماه‌ها بدود؛ لذا اصلاح این امور از برنامه‌های اصلی دکتر جلیلی خواهد بود. وی تفکر اقتصادی دکتر جلیلی و کابینه اقتصادی او را تفکر ناب اسلامی دانست و گفت: از شخصیت و برنامه‌هایی که ایشان ارائه دادند برمی‌آید که ایشان به شدت پیگیر اجرا شدن اصول اقتصاد اسلامی بر فضای کشور است. وی عدالت و توزیع عادلانه ثروت را از خواست‌های دکتر جلیلی دانست و گفت: بدون شک اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز توسط دولت دکتر جلیلی ادامه خواهد یافت.
 
***
 
دکتر حنطه: تفکر اقتصادی جلیلی به دور از عوام‌فریبی است
 
دکتر مهدی حنطه عضو هیئت‌علمی دانشگاه نیز با حمایت از تفکرات اقتصادی دکتر جلیلی گفت: به نظر می‌رسد مبانی فکری ایشان در حوزه اقتصاد می‌تواند پیشرفت توأم با عدالت را محقق کند.
 
این استاد اقتصاد دانشگاه در گفتگو با هفته‌نامه نه دی ادامه داد: کسانی که به مبانی پیشرفت توأم با عدالت اعتقاد دارند بدون شک مبانی اقتصاد اسلامی را در دستور فعالیت‌های اجرایی خود قرار خواهند داد. دکتر حنطه اعتقاد دکتر جلیلی به سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله توسعه را از رویکردهای درست و منطقی ایشان به مقوله اقتصاد دانست و گفت: این تفکرات نشان می‌دهد ایشان همه چیز را در حوزه اقتصادواقعی می‌دانند و از دادن شعارهایی که شاید به نوعی عوام‌فریبانه باشد پرهیزکرده‌اند. حنطه همچنین اجرای هدفمندی و توزیع عادلانه ثروت را از دغدغه‌های اصلی دکتر جلیلی دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها