کد خبر: ۱۳۶۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۵ خرداد ۱۳۹۰
انجمن كليميان استان تهران به مناسبت بيست و دومين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب مراسمي را در كنيساي يوسف آباد برگزار كردند.

به گزارش ستاد خبري مراسم بيست و دومين سالگرد ارتحال حضرت امام، در اين مراسم هادي همامي از اعضاي انجمن كليميان طي سخناني با اشاره به سجاياي اخلاقي امام راحل‏ اظهار داشت: واقعيت غيرقابل انكار اين است كه امام خميني با ديدگاه روشن خود توانست بين اديان مختلف هماهنگي و اتحاد ايجاد كند.

وي ادامه داد: رهبر كبير انقلاب براي همه اديان توحيدي ارزش قائل بودند و اطمينان و امنيتي كه براي افراد معتقد پس از انقلاب ايجاد كردند مثال زدني است.

اين عضو انجمن كليميان استان تهران بيان كرد: اگر چه حضرت امام فرد مسلماني بود اما با سبك و شيوه رهبري مثال زدني خود تاثير زيادي بر همه اديان گذاشتند.

وي با تاكيد بر اينكه امام با ايمان به خدا دست به كارهاي بزرگي زدند‏، اظهار داشت: امام با سخنان نافذ خود و رهبري انقلاب ايران درس بزرگي به همه دنيا داد و تغييرات صورت گرفته در جهان نشانه زنده بودن و ماندگاري تفكر امام است.

در بخش ديگري از اين مراسم رئيس كميته اقليت‌هاي مذهبي ستاد بزرگداشت حضرت امام با قدرداني از انجمن كليميان تهران به جهت برپايي چنين مراسمي تصريح كرد: در رژيم گذشته تلاش مي‌شد تا اختلافات و تفاوت‌هايي كه بين اديان الهي است مطرح شود در حالي كه بعد از انقلاب با تلاش امام بزرگوار سعي شد اشتراكات بين اديان برجسته شود.

محمدرضا موحدي با اشاره به آيه‌اي از قرآن كريم كه اشاره دارد ”تفاوتي بين پيامبران خدا وجود ندارد"، اضافه كرد: ريشه همه اديان الهي يك امر مشترك است و آن تلاش براي سعادت بشريت است.

موحدي با يادآوري ملاقات گروهي از اقليت‌هاي ديني با حضرت امام در سال 62، گفت: سخن مشهور امام در آن ديدار مبني بر اينكه توحيد مظهر همه ماست، ايران كشور ماست و ما امت واحده هستيم. نشان از مشي امام بر تقويت اشتراكات اديان الهي بود كه اين مشي رهبر كبير انقلاب بعد از ارتحال ايشان توسط مقام معظم رهبري ادامه يافته است.

همچنين در اين مراسم «كهن صدق» نايب رئيس انجمن كليميان تهران طي سخناني با بيان اينكه امام خميني يك شخصيت روحاني با صفات اخلاقي ويژه بودند‏، گفت: يكي از خصوصيات اخلاقي امام تواضع و فروتني بود و علي رغم استفاده از ادبيات ساده ولي سخنانشان بر قلب‌ها حاكم بود.

وي با اشاره به تاكيد امام بر محترم دانستن اقليت‌هاي ديني در جمهوري اسلامي‏، خاطرنشان كرد: جامعه كليميان ايران افتخار دارد با قدمتي طولاني در غم‌ها و شادي‌ها همراه ملت ايران بوده و به اين امر افتخار مي‌كند.

در اين مراسم يكي از شعراي كليمي اشعاري را در وصف حضرت امام قرائت كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها