کد خبر: ۱۳۵۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، منطقه لین شیا در بخش خودمختار هوی لین شیا واقع در شمال غربی چین قرار است برای جذب توریستهای مسلمان و عرب 4 هزار مسجد بسازد.

بر اساس این گزارش قرار شده تا علاوه بر ساخت مساجد، ساختمان‌هایی نیز با طرح های اسلامی در این منطقه بنا گردد.

روزنامه الانباء چاپ کویت نوشت: بسیاری از کشورهای مسلمان و به خصوص کشورهای عربی امروزه با ساختن ساختمانهایی به سبک غربی به خود می بالند و فرهنگ و معماری زیبا و پیچیده اسلامی را فراموش کرده اند در حالی که کشور چین فقط برای جذب توریستهای مسلمان و رشد بیشتر اقتصادش قصد دارد تا دهکده های اسلامی بنا کند.

بر اساس گزارشها، در این دهکده ها همه چیز برای مسلمانان مهیا شده و غذاها در رستورانهای این منطقه غذای حلال می باشد و بیش از 4 هزار مسجد و معماریهای زیبا ساخته می شود.

گفتنی است که بیشتر مسلمانان چینی، در بخش خودمختار هوی لین شیا زندگی می کنند.

مسلمانان نسبت به فراگیری زبان عربی توجه زیادی دارند از همین رو دولت چین سعی دارد تا از این موقعیت نیز برای رشد و گسترش اقتصاد کشورش نهایت بهره وری را بنماید.

این در حالی است که بعد از گذشت بیش از سی سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، هنوز بسیاری از شهرها، روستاها و جاده های بین شهری کشورمان با کمبود مسجد و نمازخانه روبرو می باشد که معضل تنها در کشور اسلامی ما خلاصه نمی شود بلکه یکی از مهمترین آسیبهای تمامی کشورهای اسلامی قلمداد می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
ما کمبود مسجد نداریم اتفاقا مسجد از همه چیز بیشتر است به فکر جوانان بیکار باشند تا واردات کشور کاهش یافته وتولید رونق بگیرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها