کد خبر: ۱۳۵۶۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۹     ۱۱ خرداد ۱۳۹۰
دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت.

 به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، امروز در مراسمی که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ساختمان اونیسکو در بیروت برگزار شد به سخنرانی پرداخت.
 در آغاز این مراسم که با حضور شخصیت هایی چون غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در بیروت و شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان همراه بود، سرود ملی دو کشور ایران و لبنان در سالن پخش شد.
 دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه هر سال در چنین روزی یاد و خاطره امام خمینی (ره) را گرامی می داریم، گفت: امروز با گرامیداشت یاد امام خمینی دست به دامان او می شویم تا در دوران انقلاب های مردمی در منطقه و عصر بازسازی دولت ها و سرنوشت ها رهنمون ما گردد و درس دیگری از فکر و سیره او دریابیم و در برابر جنبه تازه ای از شخصیت عظیم وی بایستیم.
 وی سرنگونی رژیم شاهنشاهی در ایران را یکی از دستاوردهای بزرگ امام راحل دانست و افزود: با این حال، دستاورد مهم تر وی، بنیان گذاری دولت جدید بود که طبیعتا چالشی بزرگ تر و مهم تر بود و با وجود تلاش های بسیار ایالات متحده آمریکا و پشتیبانی اش از مخالفان انقلاب اسلامی به شایستگی به اتمام رسید.
 سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه حضرت امام هیچ گاه دیدگاه خود را بر مردم تحمیل نکردند و مردم را برای تعیین نوع حکومت خود به پای صندوق های رای کشاندند، گفت: مردم ایران به فرمان امام در همه پرسی شرکت کردند و اکثریت قاطع به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و این بدین معناست که ملت ایران این نظام را برگزیده است نه ولی فقیه.
 وی با ابراز اینکه ملت ایران نظامی را که از امام تبرک جسته بود، پذیرفتند، افزود: این نظام مبتنی بر دو اصل است، یکی نظام جمهوری بدین معنا که تمامی جایگاه های مرکزی در حکومت بسته به انتخاب مردم است یا بی واسطه مانند ریاست جمهوری و یا با واسطه مانند ولی فقیه و دوم نظام اسلامی که مبتنی بر ارزش ها و آموزه های اسلامی است که همراه با اجتهاد پا به پای پیشرفت های دوران کنونی پیش می رود.
 دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه نقش ولی فقیه در جمهوری اسلامی محدود به رهبری و مدیریت است نه اینکه اراده خود را بر ملت تحمیل کند، گفت: هنگامی که رهبر ایران پای صندوق رای رفتند، گفتند که مانند هر شهروند ایرانی به جمهوریت و قانون اساسی رای می دهم و با وجود شرایط بسیار دشوار و چالش هایی که ایران با آنها مواجه بود و در حالی که ولی فقیه فراتر از قانون اساسی است، تن به اراده ملت داد و همچون مسؤولی که وظیفه اش عمل به اراده ملت است، قانون اساسی را اجرا کرد و از آغاز جمهوری، هیچ یک از همه پرسی ها تعطیل نشده است./

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها