کد خبر: ۱۳۵۲۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور میانمار در کاخ سفید خواستار توقف خشونت علیه مسلمانان روهینگیا شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، ر‌ییس‌جمهوری آمریکا در دیدار با تین سین رئیس‌جمهور میانمار که به واشنگتن سفر کرده گفت: رئیس جمهور میانمار به من اطمینان داد که تلاش‌هایی در راستای آزادی زندانیان سیاسی بیشتر و نهادینه کردن اصلاحات سیاسی انجام دهد.

اوباما افزود: تین سین همچنین متعهد شد تا درگیری‌های قومی را با استفاده از مشارکت تمامی قومیت‌ها در روند سیاسی کشور حل کند.

وی گفت: من در دیدار با تین سین نگرانی آمریکا را نسبت به خشونت‌های داخلی که جامعه مسلمانان در میانمار را هدف گرفته بیان داشتم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که اوباما در سفر سال گذشته خود به یانگون، که در اوج خشونت علیه مسلمانان صورت گرفت سخنی از اوضاع مسلمانان به میان نیاورد.

باراک اوباما اولین رئیس جمهور آمریکا است که نوامبر سال گذشته به میانمار سفر کرد. سفر وی که در میانه خشونت‌های بودائیان علیه مسلمانان صورت می‌گرفت و همچنین برداشتن بعضی از تحریم‌های آمریکا علیه میانمار به بهانه روند اصلاحات انتقادات زیادی را برانگیخته بود.

سال 2012 در درگیری میان مسلمانان روهینگیا و بودایی‌ها حداقل 192 تن کشته شدند و بیش از 200 هزار نفر آواره و بی‌خانمان شدند.

تین سین نیز در این دیدار گفت: کشورش در اجرای اصلاحات با چالش‌هایی روبرو است اما به تلاش‌های خود در این جهت ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که کشورش نیاز دارد تا جامعه جهانی از جمله آمریکا به آنها کمک کرده و آنها را درک کند.

تین سین نخستین رئیس دولت میانمار است که طی 47 سال گذشته به آمریکا سفر می‌کند.

دولت غیرنظامی تین سین ماه مارس سال 2011 قدرت را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون صدها زندانی سیاسی را به عنوان بخشی از روند اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور آزاد کرده است.

با این حال، گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند، هنوز صدها زندانی سیاسی دیگر در زندان‌های میانمار تحت بازداشت هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها