کد خبر: ۱۳۴۹۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن عاملان حمله به مساجد این کشور به تلاش برای ایجاد فتنه و تفرقه، خواهان برگزاری "نماز جمعه اتحاد" در کشورش شد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق از مسلمان شیعه و سنی عراق خواست تا روز جمعه هفته جاری نماز جمعه مشترک برگزار کنند. این درخواست المالکی در پی افزایش حملات به مساجد اهل سنت و شیعیان عراق مطرح شده است.

وی گفت: برگزاری نماز مشترک در بردارنده این مفهوم است که همه مردم عراق اعم از شیعه و سنی برادرند و این چیزی است که ما به آن امید بسته‌ایم. نماز اتحاد میان شیعه و سنی باید با حضور همه مسلمانان از هر طایفه‌ و گروهی و در یک مسجد مشخص برگزار شود.

وی در این بیانیه تاکید کرد: کسانی که مساجد عراق را هدف قرار می‌دهند در حقیقت دشمنان اهل سنت و اهل تشیع هستند و هدفشان از این طرح ایجاد فتنه و تفرقه در کشور است. طرحی قدیمی که همواره دشمنان عراق برای اجرا و احیای آن در تلاشند.

المالکی در پایان از علمای دینی عراق خواست تا به مسئولیت‌هایشان در خصوص از میان برداشتن اختلافات طایفه‌ای و مذهبی میان مسلمانان عمل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها