کد خبر: ۱۳۴۶۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس جمهور سوریه در مورد اتهام جنگیدن نیروهایی از ایران و حزب الله در سوریه گفت: این سناریو را غرب زمانی شروع کرد که ما از وجود جنگجویان شورشی خارجی در سوریه خبر دادیم.
به گزارش گزارش 598 به نقل از تسنیم، شبکه خبری "المیادین" (almayadeen) گزارش داد "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آنچه در حل سیاسی بحران  سوریه مهم و اساسی است، آن چیزی است که مردم از طریق آرای خود خواهان آن هستند.

 
بنابراین گزارش بشار اسد در مصاحبه اختصاصی که با دو رسانه رسمی آرژانتین انجام داده بود گفت: ما از نزدیکی دیدگاه روسیه با آمریکا و هر پیشنهادی که باعث توقف خونریزی شود استقبال می کنیم و آماده ایم با هر طرفی که آشکارا و در خفی با اسرائیل تعامل نمی کند و خشونت را نفی می کند، مذاکره کنیم.

 
وی همچنین گفت: اسرائیل از تروریستها حمایت و راهنمایی می کند و شیوه تحرک آنها را طبق مصالح خود دیکته می کند، طرف های خارجی دیگری هم مانند قطر و ترکیه در سوریه هستند که راه حل سیاسی برای حل بحران نمی خواهند و از تروریست حمایت می کنند، فکر نمی کنیم که بسیاری از کشورهای غربی برای بحران سوریه راه حل سیاسی را دنبال کنند، زیرا در حال حاضر از تروریست ها حمایت می کنند.

 
رئیس جمهور سوریه در مورد اتهام جنگیدن  نیروهایی از  ایران و حزب الله در سوریه گفت: این سناریو را غرب زمانی شروع کرد که ما از وجود جنگجویان شورشی خارجی در سوریه خبر دادیم، آنها در پاسخ مدعی شدند که حزب الله و ایران هم در سوریه می جنگند، سوریه با جمعیت 23 میلیونی و ارتش و نیروهای امنیتی و مردمی نیازی به هیچ کس دیگر ندارد، نه از ایران و نه حزب الله، گرچه روابط ما با حزب الله و ایران معروف است و سابقه دهها ساله دارد، آنان نیز مشاوره های خود را در همه جوانب به ما می دهند، اما آنچه از وجود نیروهای جنگجو می گویند را نمی توان به این سادگی ها مخفی کرد.

 
بشار اسد در پاسخ به خواسته کناره گیری خود از سوی مخالفان گفت: مساله کناره گیری من از ریاست جمهوری مساله شخصی نیست، من رئیس جمهور منتخب مردم هستم و فقط مردم سوریه از طریق مذاکره یا انتخابات آینده در مورد من تصمیم خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها