کد خبر: ۱۳۳۳۳۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک در حالی برگزار شد که معاون بازرسی فاتب به عنوان شاهد در دادگاه حضور پیدا کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار قضایی فارس امروز هشتمین جلسه دادگاه قضات تعلیقی کهریزک در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

یکی از متهمین با تأخیر و بدون توجه به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه وارد دادگاه شد.

هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک آغاز شد

هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک صبح امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مدیرخراسانی با 30 دقیقه تأخیر آغاز شد.

این جلسه همچون 7 جلسه گذشته غیر علنی برگزار شد و خبرنگاران پشت درهای بسته دادگاه منتظر حضور متهمان بودند.

اقدام حیدری‌فر در افشای جزئیات دادگاه را از طریق دادسرا پیگیری می‌کنم

قاضی مدیرخراسانی پس از خروج از دادگاه اظهار داشت: احتمالاً رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک تا دو جلسه دیگر به پایان می‌رسد.

وی افزود:‌ الزامی به حضور آقای حداد در دفاع آخر نیست چرا که وی وکیل دارد.

قاضی مدیرخراسانی تصریح کرد: اقدام اخیر حیدری‌فر مبنی بر انتشار جزئیات دادگاه را به دادسرا اعلام کردم  و این موضوع در حال پیگیری است.

وی در پایان گفت: درباره ظهور و شهود نیازی به اظهار آنها ندیدم و آنها را اظهار نکردم.

حضور معاون بازرسی فاتب به عنوان شاهد در دادگاه/ تشخیص قانونی بودن کهریزک با حیدری‌فر نیست

محمدصالح نیک‌بخت پس از خروج از دادگاه اظهار داشت: جلسه بعد روز چهارشنبه برگزار می‌شود و در این جلسه فقط شکات صحبت کردند.

وی جلسه امروز را بهترین جلسه دادگاه دانست و تصریح کرد: در این جلسه دادگاه کمترین تذکر را داد چرا که مرتضوی در این جلسه صحبتی نکرد و روند دادگاه خیلی عالی پیش رفت.

نیکبخت از حضور سرهنگ فلاح به عنوان شاهد در دادگاه خبر داد و گفت: در جلسه امروز معاون بازرسی فاتب که یکی از محکومین دادگاه نظامی بود به عنوان شاهد در دادگاه حضور پیدا کرد.

وکیل خانواده جوادی‌فر در خصوص انتشار عکس‌هایی که حیدری‌فر مدعی شده است، گفت: وی هنوز عکسی ارائه نکرده و احتمالاً می‌خواهد این عکس‌ها را در روز قیامت ارائه دهد.

نیک‌بخت در خصوص اقدام اخیر حیدری‌فر مبنی بر مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها و انتشار جزئیات دادگاه غیرعلنی گفت: براساس بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات انتشار مطالب اینگونه دادگاه‌ها خلاف قانون است و کسانی که این کار را انجام دهند تحت عنوان مفتری تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وکیل خانواده جوادی‌فر در خصوص اظهارات حیدری‌فر مبنی بر قانونی بودن کهریزک گفت:‌ اگر تشخیص قانونی بودن کهریزک به عهده حیدری‌فر بود وی الان اینجا نبود تشخیص این موضوع برعهده قاضی است.

وی افزود: دو جلسه دیگر تا پایان دادگاه باقی مانده و متهمان برای اخذ دفاع در دادگاه حاضر می‌شوند، گمان نمی‌کنم حداد برای حضور در دادگاه مقاومت کند اما اگر اینچنین باشد دادگاه می‌تواند او را جلب کند.

صالح نیکبخت در پایان اقدامات مرتضوی و حیدری‌فر مبنی بر مصاحبه با رسانه‌ها و انتشار جزئیات دادگاه را غیرقانونی دانست و گفت: کاری که حیدری‌فر و مرتضوی می‌کنند غیرقانونی است و ادامه کارهای غیرقانونی دیگرشان است.

در صورت تشخیص قاضی موکلم برای دفاع آخر به دادگاه می‌آید

اصلانی وکیل قاضی حداد در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شکات صحبت کردند و امیدواریم دو جلسه دیگر رسیدگی به این پرونده به پایان برسد.

وی در خصوص حضور حداد در دادگاه گفت: در صورتی که قاضی تشخیص دهد موکل من جهت ارائه آخرین دفاع در دادگاه حاضر می‌شود.

وکیل حداد افزود: تاکنون شاکیان هر چه در دل‌شان بوده بازگو کرده‌اند و امیدواریم دادگاه با رأی عادلانه حق را به حق‌دار برساند.

قاضی حداد از نظر اخلاقی باید به دادگاه می‌آمد/ او به خانواده شکات عذرخواهی بدهکار است

عبدالحسین روح‌الامینی در پایان هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ابراز گلایه از برخی رسانه‌ها گفت: شرافت خبرنگاری را رعایت کنید. ایسنا به چه حقی جزئیات ناقص دادگاه را منتشر می‌کند و بعد مدیرکل زندانها آن را تکذیب می‌کند؟

وی افزود: مگر این دادگاه دولتی است که ابزار دولتی را در اختیار افرادی بگذاریم که آبروی نظام را برده‌اند.

یکی از خبرنگاران گفت که باید این گلایه را از خبرگزاری موج داشت چرا که حیدری‌فر با این رسانه گفت‌وگو کرده که روح‌الامینی در پاسخ گفت: موج، ایرنا و ایسنا همه از یک قماش هستند، نان دولت را می‌خورند و آبروی نظام را می‌برند.

وی در ادامه تصریح کرد: من جهت تنویر افکار عمومی تنها می‌توانم حس خود را نسبت به دادگاه بیان کنم و از ارائه جزئیات دادگاه به لحاظ قانونی معذور هستم ما امروز صحبت کردیم و حسمان هم بهتر شد.

روح‌الامینی در خصوص احضار شهودی که وی به دادگاه معرفی کرده بود گفت: دادگاه ضرورتی ندانست که شهود را احضار کند چرا که پرونده به قدر کافی شفاف است و همه چیز به خوبی پیش رفته و روند رسیدگی به جای خوبی رسیده است و رضایت ما از دادگاه تصاعدی است.

شاکی پرونده کهریزک تصریح کرد: امروز فلاح معاون بازرسی فاتب که یکی از محکومین دادگاه نظامی بود به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد.

وی امروز را روز شکات و وکلا دانست و خاطرنشان کرد: ادامه جلسه امروز به چهارشنبه موکول شده و باید منتظر آخرین دفاع باشیم.

روح‌الامینی در خصوص حضور حداد در دادگاه گفت: از لحاظ قانونی حضور نداشتن وی منعی ندارد اما حداقل از لحاظ اخلاقی باید حضور پیدا می‌کرد چرا که یک عذرخواهی به خانواده شکات بدهکار است.

لایحه آخرین دفاع را در جلسه آتی به دادگاه ارائه می‌کنم

کامرانی یکی از شکات پرونده کهریزک پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه دادگاه روند خوبی دارد و ما امروز فرصت دفاع پیدا کردیم و حداقل 2 جلسه دیگر تا پایان دادگاه فرصت باقی است.

وی افزود: از آمدن شهود اطلاعی ندارم. تا به حال هم هیچ اطلاعی نداشته‌ایم و قاضی مدیرخراسانی هر کسی را که صلاح دانسته احضار کرده است.

کامرانی تصریح کرد: ما تصمیم داشتیم برخی بازداشت‌شدگان کهریزک را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کنیم که دادگاه خود این اقدام را انجام داد و در جلسه قبل، کسانی که در کهریزک با بچه‌های ما بازداشت بودند، شهادت خود را مطرح کردند.

وی در خصوص آخرین لایحه دفاعیه گفت: دادگاه آخرین لایحه دفاعیه را از خانواده‌ها خواسته اما ما هنوز لایحه را تحویل نداده‌ایم تا اگر موضوع جدیدی بود آن را در لایحه اضافه کنیم و تا جلسه آتی لایحه نهایی را به دادگاه ارائه خواهیم کرد.

درباره مصاحبه اخیر موکلم هنوز موضوعی از سوی دادسرا به وی ابلاغ نشده است

شهبازی وکیل حیدری‌فر پس از خروج از دادگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موکل شما مدعی شده که نماینده دادستان کیفرخواست جدیدی را مطرح کرده، گفت: مطالب تازه‌ای در دادگاه مطرح شد اما کیفرخواست جدیدی صادر نشده است.

وی درخصوص انتشار عکس‌هایی که حیدری‌فر مدعی آنها شده بود، گفت: در خصوص عکسها باید از خود ایشان سوال کرد.

وکیل حیدری‌فر تصریح کرد: هنوز موضوعی از سوی دادسرا درخصوص مصاحبه موکل من و انتشار جزئیات دادگاه غیرعلنی از سوی وی ابلاغ نشده و من در این خصوص اطلاعی ندارم.

یکی از خبرنگاران پرسید: آیا فکر می‌کنید اقدام اخیر وی، تاثیر منفی در رای دادگاه علیه ایشان داشته باشد یا نه؟

وی گفت: اگر به مسائل حاشیه‌ای توجه کنیم از قضاوت خارج شده‌ایم.

خبرنگار دیگری گفت: این مسئله حاشیه‌ای نیست بلکه موکل شما اقدام به نقض قوانین دادگاه غیرعلنی کرده است.

شهبازی پاسخ داد: این موضوع در متن قانون نیست و ربطی به این دادگاه ندارد.

وی افزود: ممکن است به این مسئله به صورت جدا رسیدگی شود اما در هر صورت من وظیفه‌ای برای پیگیری مصاحبه‌های ایشان ندارم و نمی‌دانم کاری که ایشان کرده درست است یا نادرست.

عکس‌هایی را که حیدری‌فر مدعی ارائه آنها به دادگاه شده، ‌ندیده‌ام

جوادی‌فر یکی از شکات پرونده کهریزک در پایان هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک با حضور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه جلسات روند خوبی دارد و فکر می‌کنم دادگاه تا دو جلسه دیگر به پایان برسد.

وی در خصوص عدم حضور مرتضوی و حیدری فر در جمع خبرنگاران گفت: باید این موضوع را از خودشان سوال کنید.

جوادی‌فر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا از سرهنگ فلاح در مورد موضوع بازداشتگاه‌های کهریزک سوال شده بود و وی شهادت داده بود، گفت: بله سوال از این فرد در این خصوص بود.

وی در خصوص انتشار عکسهایی توسط حیدری‌فر و ادعای وی مبنی بر اینکه عکسهایی را به دادگاه ارائه داده، گفت: ظاهراً می‌گویند که وی عکسهایی را در اختیار دادگاه قرارداده اما من تاکنون عکسی ندیده‌ام و در دادگاه‌هم راجع به این موضوع صحبتی نشده است.

شاکی پرونده کهریزک در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در برخی رسانه‌ها مطالبی منتشر شده و مواردی را به شما نسبت داده‌اند که وی گفت: در این باره از طریق وکیلم این موضوع را پیگیری کرده‌ام.

دادگاه قضات کهریزک به پایان رسید/ جلسه بعد: چهارشنبه 25 اردیبهشت

هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک با نظر قاضی پرونده در ساعت ۱۳:۳۰ به پایان رسید.

این جلسه ساعت 9:30 امروز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی آغاز شده بود.

قرار است جلسه بعدی دادگاه روز چهارشنبه 25 اردیبهشت برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها