کد خبر: ۱۳۳۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

به دنبال حوادث تلخ و زیانباری که پس از زلزله و سونامی ژاپن برای رآکتورهای شش گانه‌ی فوکوشیما پیش ‌آمد، مردم کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه و آلمان که بیش از دیگران از نیروگاه‌های هسته‌ای برخوردار هستند، در نگرانی و وحشت به سر می‌برند. چرا که اغلب رآکتورهای این نیروگاه‌ها فرسوده شده و هر لحظه امکان خطر می‌رود.

iranpn.com نوشت: به گزارش منابع خبری آلمان: یک روز پیش از برگزاری اجلاس سران دولت‌های هسته‌ای اتحادیه اروپا، ده‌هزار نفر در سرتاسر آلمان علیه گسترش فعالیت‌ها هسته‌ای تظاهرات کردند.
 
ARD   به نقل از سازمان دهندگان این تظاهرات خبر از شرکت بیش از 160 هزار نفر در تظاهرات‌های مشابه و هم زمان در 21 شهر آلمان داد و البته بیشترین کثرت تظاهر کنندگان به شهر برلین (پایتخت) تعلق داشت. این خبرگزاری برپایی چنین تظاهراتی را یک «هشدار» تلقی کرد.
 
بنا بر همین گزارش: سازمان دهندگان این تظاهرات اظهار داشتند که انتخاب تاریخ جهت برپایی این تظاهرات هدفدار بوده است. چرا که یکشنبه گروه ائتلاف کشورهای بزرگ هسته‌ای نشستی جهت تبادل آرا و گزارشات هسته‌ای خود برپا می‌کنند.
 
منابع خبری شرکت کنندگان در تظاهرات برلین را 25000 نفر اعلام کردند، در حالی که پلیس تعداد 20 هزار نفر را تأیید کرده است. تظاهر کنندگان در مقابل دفتر حزب دمکرات مسیحی تجمع کردند و از مرکل صدر اعظم آلمان خواستند سیاست‌های پایان فعالیت‌های هسته‌ای را بدون هیچ تأخیری به اجرا درآورد.
 
شعار دهندگان با شعایری چون «خنثی کنید» - «خاموش کنید» و ...، پایان فعالیت‌های هسته‌ای به ویژه در زمینه‌ی نظامی را فریاد می‌زدند و ضمن یادآوری فاجعه‌ی فوکشیما تأکید می‌کردند که مردم گزارشات شبکه اینترنتی «rbb-online.de  » را ببینند.
 
مقامات پلیس تعداد شرکت کنندگان در هامبورگ را دقیقاً 5500 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تعداد شرکت کننده در تظاهرات مربوط به شمال آلمان است.
 
هم چنین شهرهای استان جنوبی بایرن نیز شاهد برگزاری تظاهرات هم زمان و مشابه بود. منابع پلیس تعداد شرکت کنندگان در شهر مونیخ را 11500 تا 14300 نفر علام کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها