کد خبر: ۱۳۲۸۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از فارس، محمدحسین کارگرنیا امروز با اشاره به کشف مواد مخدر در گیلان اظهار داشت: از مقدار ۳۰۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر، ۶۴ کیلوگرم حشیش، ۲۱۵ کیلوگرم تریاک، هفت کیلوگرم هروئین، شش کیلوگرم حشیش و بقیه نیز مربوط به دیگر مواد بوده است.
وی با اشاره به افراد دستگیر شده در این راستا، افزود: با کشفیات مقدار مذکور مواد مخدر تعداد ۲ هزار و ۶۳۵ نفر دستگیر شدند که ۲ هزار و ۳۵۵ نفر از آنها افراد نگهدارنده و مصرف کننده بودند و تعداد ۲۱۴ نفر نیز توزیع کننده و ۶۶ نفر وارد کننده مواد بودند.

رئیس پلیس مواد مخدر در گیلان درباره محورهای اصلی ورود مواد مخدر در گیلان بیان داشت: محور قزوین‌ ـ‌ ‌رشت محور اصلی ورود مواد مخدر به گیلان بوده که این مسیر در دو ماهه نخست امسال افزون بر ۸۰ درصد از کشفیات مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.
وی درباره برنامه‌ها و اقدام‌های موثر فرهنگی به منظور مقابله با این بلای خانمانسوز افزود: تشکیل جلسه آموزشی توجیهی برای کارکنان دولت برابر مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به مدت شش ساعت با حضور کارشناسان مواد مخدر و بهزیستی در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله اقدام‌ها بوده است.

کارگرنیا آموزش حجاج قبل از اعزام به عربستان و ارائه آموزش در مراکز علمی و پادگان‌های آموزشی را از دیگر اقدام‌های فرهنگی ذکر کرد که به منظور مقابله با معضل اعتیاد از طرف معاونت مبارزه با مواد مخدر با همکاری برخی از نهادها در استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه گرایش به مصرف شیشه در بین زنان بیشتر است، تصریح کرد: به دلیل برخی از باورهای غلط که اخیرا در جامعه رایج شده است، مصرف شیشه در بین زنان افزایش یافته و سودجویان با دروغ‌هایی درباره خواص لاغر کننده این مواد تمایل برخی از زنان ناآگاه را نسبت به مصرف آن افزایش داده است.

رئیس پلیس مواد مخدر در گیلان با بیان اینکه مصرف شیشه موجب کم‌اشتهایی در افراد می‌شود، افزود: این مسئله موجب می‌شود تا در ابتدا این فرضیه ایجاد شود که فرد مصرف کننده در حال لاغر شدن است در حالی که این امر درست نیست و فرد به مرور زمان به دیگر مشکلات گرفتار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها