کد خبر: ۱۳۱۴۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
دکتر غلامعلی حداد عادل در پاسخ به خبرنگار ۵۹۸ عنوان داشت:
حداد عادل در پاسخ به خبرنگار پایگاه 598 اظهار داشت: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران به بحث هسته ای و دیگر مباحث ربطی ندارد و اینها تماماً بهانه است و بنده معتقدم در سیاست خارجی باید فعال بود و بر اساس عزت و حکمت و مصلحت عمل کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، غلامعلی حداد عادل به عنوان ضلع دوم ائتلاف 2+1 این روزها در سخنرانی ها و مصاحبه های متعددی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در موضوعات مختلف از جمله بین الملل می پردازد.

ایشان روز گذشته با حضور در نشست رسانه ای تا انتخابات به چند سوال خبرنگار پایگاه 598 پاسخ دادند که متن گفتگو در در ادامه می آید:

در طرح بحث نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص مسائل بین الملل و سیاست خارجی شاهد هستیم که آقای قالیباف با شعاری خواندن نفی هولوکاست طرح آن را برای نظام مضر دانستند و دکتر ولایتی نیز گفته اند که ما می توانیم هسته ای باشیم و قطع نامه نگیریم و از سوی هر دو نفر این آقایان بحث تنش زدایی در سیاست خارجه مطرح می شود.

این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که مشکل غرب با بحث هسته ای ایران نیست و آن زمانی که ما بحث هسته ای شدن هم نداشتیم قطع نامه علیه ما صادر می کردند نظر شما در خصوص مباحث آقایان ولایتی و قالیباف در موضوع سیاست خارجه چیست؟

بنده هم موافق تنش زدایی هستم و هیچ کس نباید برای کشورش به فکر ایجاد تنش باشد و ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن کشورهایی دیگر هم واقعیت دارند و هستند و این حرف به طور کلی صحیح است اما اینکه ما اگر هسته ای نمی شدیم قطع نامه علیه ما صادر نمی شد بنده در دانشگاه ها گفتم که مشکل آمریکا و صهیونیست ها با  انقلاب ما اصل انقلاب است نه کارهایی که می کنیم.

در اوایل انقلاب در سال 58 که هنوز کاری اتفاق نیافتاده بود امریکا در روزهای اول سرمایه های ما را در بانک های خارجی بلوکه کردند و باید از امریکا پرسید که بعداً بهانه هسته ای و حقوق بشر ایجاد شد چرا آن زمان ثروت های ایران را مسدود کردید.



دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران به بحث هسته ای و دیگر مباحث ربطی ندارد و اینها تماماً بهانه است و بنده معتقدم در سیاست خارجی باید فعال بود و بر اساس عزت و حکمت و مصلحت عمل کرد و سعی در تنش زدایی کرد و منتها من یک شرط را خط قرمز می دانم و این است که در تمام تعاملات سیاست خارجی استقلال کشور باید محفوظ بماند و در هر رابطه ای در سیاست خارجی اگر استقلال کشور مخدوش شود باید بر سر استقلال کشور پافشاری کرد.

آقای ولایتی در جایی گفته بودند که باید از مسیری حرکت کرد که قطع نامه نگیریم آیا این حرکت در این مسیر امکان پذیر است؟

اگر آقای ولایتی چنین راهی را می دانند حتما باید از آن عمل کنند و اگر ما هم یک روزی بخواهیم تصمیم بگیریم از آقای ولایتی می پرسیم که ایشان چه راهی را پیشنهاد می کنند و اگر چنین چیزی ممکن باشد حرف عاقلانه ای است و باید از ایشان پرسید.

در بحث سیاست خارجه شما فرموده بودید که بهای استقلال کشور قطع نامه ها و تحریم هاست وقتی که بقیه دوستان شما می گویند تنش زدایی کنیم  سخن شما چه می شود؟

من با نظر آنها مخالفم و باید به ملت گفت که هر چیزی یک بهایی دارد و استقلال هم بهایی دارد و ما با ارسال پیام انقلاب به جهان اسلام به نوکران آمریکا در دراز مدت جواب محکمی می دهیم.

شما در جایی گفته بودید که اقای لنکرانی و جلیلی را انقلابی تر از خودم می دانم آیا حاضرید به نفع این آقایان کناره گیری کنید؟

بنده به دوستانی مثل آقای لنکرانی و جلیلی احترام می گذارم و اگر رای این دوستان طوری باشد که معلوم شود حضور بنده باعث شکست اصولگرایان می شود یعنی همان مبنایی که ما را به ائتلاف کشاند در آنجا هم حاکم خواهد بود .
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
کلیک های پایداری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۳
سلام
دعوتین

هاشمی
پاسخ
مرصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۶
۴
درود بر حداد عادل که با اون دو نفر فرق ایدئولوژیک می کند.
پاسخ
جابر احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام
برادر عزیز دفاعت را نخواستیم؟
نقدت هم برای خودت؟
جناب حدداد عزیز نیازی به دفاعیات مغرضانه شما ندارد؟
اگر راست میگید برید دنبال حرفایی اونی را بخونید که تو دانشگاه شیراز گفته مدل مدیریتی احمدی نژاد را می پسندم؟
اگر واقعا آقای سعدالله زارعی را میشناسید (گر چه به ایشان ارادت ویژه ای دارم)
ازش یه کمی تحلیل بگیرید؟
ببیند اون وقتی که احمدی دوباره زاده میشه چی میشه؟
خدا ما و شما را هدایت کند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۵
۶
حدادی که با قالیباف ائتلاف می کنه باید تا ته قضیه رو خودمون بخونیم.

جای تاسفه ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۳۳
دکتر حداد تنها گزینه ای است که تقوی سیاسی را رعایت می کند و واقعا در عمل نشان داده که رئیس جمهور شدن یا نشدن چندان برایش مهم نیست ، مهم پایبندی به تقوا و مصالح است
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۸
۰
اقای احمدی اشتباهات احمدی نژآد باعث نشه ارمانهای که مطرح کرد وسخت کوشی وباقی کارای خوبش در حاشیه قرار بگیره منظور اقای لنکرانی اینه که در راستای گسترش عدالت و رسیدگی به دهک هی پایین جامعه کار مجاهدانه خواهند کرد ....
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
با نظر آقای حداد کاملا موافقم اگرچه سیاستمدار مورد علاقه من نیست. موضوع هسته ای بهانه است. مسئله غرب حراس از قدرت گرفتن ایران و تقویت جبهه مقاومت در منطقه با حمایت ایران در مقابل اسرائیل است. غربی ها به دنبال نابودی ایران همانند سوریه هستند اگرچه ایران مثل سوریه نیست و سوریه نیز لقمه ای است که در آینده در حلقوم غرب گیر کرده و مقاومت را تقویت خواهد کرد و موجب خفه شدن غرب خواهد شد (همانند لبنان) اگرچه خسارات به مردم منطقه نیز زیاد خواهد بود. تمامی کاندیداهائی که به حل مسئله هسته ای امیدوارند یا نا آگاه هستند و یا کم اطلاع و یا دارای بینش سیاسی ناچیز ی در سطح بین المللی دارند و یا صرفا به رئیس جمهور شدن و وعده های تو خالی فکر میکنند. آینده نشان خواهد داد که فقط در صورت کوتاه آمدن کامل ایران در قبال اسرائیل غرب ممکن است شکلاتی به ایران هدیه کند تا با آن مزه شیرینی باصطلاح رفع تحریم را تجربه کند. ماجرای توافق ایران برای خرید اورانیوم 20 درصد در مقابل ارسال اورانیوم غنی شده 3.5 درصد به غرب یادمان نرود که فقط توسط امریکا (یعنی لابی اسرائلی) عقیم ماند که البته مانور بسیار جالبی از طرف ایران بود ولی نتیحه ای داشت؟ آقایان کاندیداها که ادعا می کنند می خواهند چه امتیازی بالاتر از توافق یاد شده بدهند تا امریکا موافقت کند. از اتفاقات گذشته و جاری بدون احساسات درس بگیریم. متاسفم که آقای ولایتی هم که در وزارت امور خارجه وزیر بودند برای حل مسئله نسخه سرما خوردگی برای درد منطقه که سرطان اسرائیل - امریکا است می نویسند و آقای قالباف هم فکر می کنند که میتوانند زمین معوض به اسرائیل مانند آنچه در شهرداری می کنند بدهند!!!!
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
حداد عادل : رئیس جمهور عدالت گستر
امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی و امنیت سیاسی و امنیت فرهنگی : فقط با رئیس جمهور فیلسوف عادل و دانا ؛ جناب آقای دکتر حداد عادل امکان پذیر است .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها