کد خبر: ۱۳۰۸۰
زمان انتشار: ۱۶:۳۴     ۰۳ خرداد ۱۳۹۰
سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي اعلام كرد كه اين فراكسيون در آخرين سال فعاليت مجلس هشتم، علي اصغر زارعي را براي رياست مجلس در جلسه فراكسيون اصولگرايان به عنوان كانديدا معرفي مي‌كند.
حجت‌الاسلام حميد رسايي سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي در خصوص آخرين تحولات مربوط به انتخابات هيئت رئيسه مجلس به خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس گفت: فراكسيون انقلاب اسلامي به منظور شفاف سازي در فضاي سياسي كشور قصد دارد در انتخابات داخلي فراكسيون اصولگرايان كه امروز برگزار مي شود، علي اصغر زارعي را به عنوان رياست مجلس در برابر علي لاريجاني معرفي كند.

رسايي افزود: دوستان ما در سال اول علي رغم ميل باطني و تنها به دليل وعده هايي كه لاريجاني در خصوص ايجاد تعامل بين قوا و شفافيت سازي و مرزبندي با اصلاح‌طلبان در جلسات مختلف محرمانه داده بود، به لاريجاني راي دادند اما بعد از انتخابات مشاهده كردند كه لاريجاني در حال لابي با اقليت اصلاح‌طلب است و لذا از سال دوم ديگر حمايتي از لاريجاني نداشتند و البته با توجه به جمع بندي دوستان كانديدايي هم معرفي نمي كردند.

سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي گفت: لاريجاني در طول سه سال رياست بر مجلس متاسفانه براي حفظ موقعيت خود همواره تلاش كرده تا اصلاح‌طلبان را حفظ كند تا جايي كه اصلاح طلباني كه در سال اول با رياست وي مخالفت كرده بودند الان يك ماه مانده به انتخابات رسما از رياست وي حمايت مي كنند حتي در انتخابات رياست فراكسيون اصولگرايان هم توصيه كردند تا اصولگرايان به لاريجاني راي دهند.

رسايي افزود: متاسفانه حساسيت مجلس هشتم نسبت به اصلاح طلبان كم شده بطوري كه آراي اصلاح طلبان در انتخابات نايب رييس در صحن علني هر ساله حكايت از افزايش آراي اصلاح طلبان مي كند و اين در حالي است كه بر اساس اساسنامه فراكسيون كليه اعضاي اين فراكسيون بايد همواره فاصله خود را با اصلاح طلبان حفظ كنند.

وي درباره ميزان راي آوري زارعي در رقابت با لاريجاني گفت: قطعا حضور زارعي در اين انتخابات به معناي رقابت با لاريجاني نيست چون امكانات دو طرف برابر نيست و حتي اگر اين موضوع را زودتر اعلام مي كرديم حتما خط تخريبي شديدي عليه ما صورت مي گرفت با اين كه معرفي كانديدا حق طبيعي هر جريان داخلي در اصولگرايان است.

سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي تاكيد كرد: هر چند ما از سال دوم به لاريجاني راي سفيد مي داديم ولي اين كار نوعي انفعال به حساب مي آمد و اعتراض زيادي به دوستان ما مي شد كه چرا كسي در برابر آقاي لاريجاني كانديدا نمي شود.

وي افزود: در جلسه هيئت رئيسه فراكسيون از حدود دو هفته قبل اين موضوع مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نتيجه نهايي اين شد كه نتيجه انتخابات نبايد براي ما مهم باشد بلكه مهم انجام تكليف و ارسال پيام به بدنه اصولگرايي را بايد مد نظر قرار دهيم.

رسايي در پاسخ به سئوالي درباره پيام مورد نظرش به هواداران جريان مذكور، گفت: ما به مديريت آقاي لاريجاني در صحن علني مجلس اعتراض داريم و به رفتارهاي سياسي ايشان و لابي هاي علني و پنهاني كه با اصلاح طلبان و جريان فتنه وجود دارد انتقاد داريم چرا كه رفتار ايشان باعث شده تا در بزنگاه‌هايي مانند قانون وقف دانشگاه آزاد، ماده 80 برنامه پنجم، طرح نظارت بر نمايندگان و بسياري از موارد ديگر انتقاداتي به فراكسيون اصولگرايان وارد شود تا جايي كه احساس جامعه از اين مجلس، مجلس مبتني بر اصولگرايي نيست.

سخنگوي فراكسيون انقلاب اسلامي در خصوص ديگر تغييرات در هيئت رئيسه مجلس در سال آخر فعاليت دوره هشتم هم گفت: ما نسبت به ورود برخي از همكاران در هيئت رئيسه و نواب رئيس اصرار داريم كه گزينه‌هاي آن را نيز قبل از انتخابات اعلام مي كنيم.

رسايي در پاسخ با سئوال خبرنگار فارس در خصوص نظر فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس درباره جريان انحرافي گفت: فراكسيون انقلاب اسلامي از همان ابتدا نسبت به اين جريان حساسيت داشت و مواضع خود را صريحا در اين باره اعلام كرده است.

وي تصريح كرد: اساسا بسياري از اطلاع‌رساني‌ها در باره تحركات اين جريان توسط برخي اعضاي شاخص اين فراكسيون به برخي خواص صورت گرفته به همين دليل جريان انحرافي از حدود يك سال قبل تلاش كرد تا ارتباط اعضاي شاخص و تاثيرگذار بر احمدي نژآد را با وي قطع كند.

نماينده تهران در مجلس در پايان تصريح كرد: حمايت ما از دولت همانگونه كه قبل از اين بر اساس مباني و ديدگاه‌هاي رهبري معظم انقلاب بوده، از اين پس نيز همين گونه خواهد بود و حمايت فراكسيون همواره از شاخص ها بوده نه اشخاص و تا وقتي رئيس جمهوري در خط ولايت باشد از حمايت ما برخوردار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها