کد خبر: ۱۳۰۷۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
فيلم مستندي از زندگي «لئو ياشين»، دروازه بان افسانه‌اي تاريخ فوتبال جهان به مناسبت برگزاري جام‌جهاني 2018 در روسيه ساخته خواهد شد.
ولاديمير پوتين روز گذشته در جمع مقامات بلندپايه روسيه، دستور ساخت فيلم مستندي درباره زندگي «لئو ياشين»، دروازه‌بان مشهور روس را به مناسبت ميزباني جام جهاني 2018 صادر کرد.

به گزارش ايسنا ، «لئو ياشين» بهترين دروازه‌بان تاريخ فوتبال جهان به شمار مي‌آيد که در سال 1929 در مسکو متولد شد و زندگي ورزشي خود را به عنوان بازيکن هاکي آغاز کرد. استعداد بي‌نظير او باعث شد بعدها توسط يکي از مسئولان اين باشگاه به تيم فوتبال روسيه معرفي شود.

«ياشين» به دفع ضربات پنالتي معروف بود و در ضمن اولين دروازه‌باني بود که عنوان فوتباليست سال اروپا را کسب کرد. وي در سال 1963 جايزه بهترين بازيکن اروپا را از آن خود کرد که تا کنون هيچ دروازه‌باني به اين عنوان دست نيافته است.

او يکي از برندگان مدال طلاي المپيک 1956 ملبورن بود و پس از پايان جام‌جهاني 1970 و در سن 41 سالگي از ميادين فوتبال خداحافظي کرد.

ياشين در سال 1990 در حاليکه تاريخ درخشاني از خود به جاي گذاشته بود، درگذشت. او در دوره طلايي ورزشي‌اش به خاطر بدن انعطاف‌پذير و سرعت بالايش در گرفتن توپ‌ها به «عنکبوت» مشهور بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها