کد خبر: ۱۳۰۷۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخست وزیر اسرائیل امروز پیش از عزیمت به چین، راهی قبرس می‌شود تا درباره افزایش همکاری‌های دوجانبه و بهره‌برداری از منابع طبیعی نظیر گاز گفت‌وگو کند.
خبرگزاری فارس: نتانیاهو امروز عازم قبرس می‌شود

به گزارش 598، خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «قبرس میل»، قرار است بنیامین نتانیاهو امروز (یکشنبه) با نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهور قبرس دیدار کند. آناستازیادس پیشتر گفته بود تقویت روابط قبرس با اسرائیلی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت اوست.

رئیس جمهور قبرس گفته،‌ هدف این دیدار شروع مذاکراتی است که می‌تواند به همکاری میان تل‌آویو و نیکوزیا منجر شود که به نفع هر دو طرف است از جمله این منافع می‌توان به بهره‌برداری از منابع طبیعی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، آناستازیادس در گذشته گفته، کشور وی که در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برد، بهبود اقتصادی خود را به منابع گاز طبیعی خود وابسته کرده. بنابراین همکاری با اسرائیل در این زمینه بی‌نهایت برای قبرس حائز اهمیت شمرده می‌شود.

به نوشته این روزنامه، فوتیس فوتیو، وزیر دفاع قبرس پنج‌شنبه برای دیدار با موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل وارد اراضی اشغالی شده بود تا بحث منابع گاز طبیعی را مورد بررسی قرار دهد. دو هفته قبل اسرائیل و قبرس تحقیقات مشترکی برای حفاری لیماسول انجام داده‌اند.

در این مطلب آمده:‌ مدت کوتاهی بعد از عذرخواهی نتانیاهو از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، شانی کوپر، معاون سفیر اسرائیل در قبرس گفت، عادی سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل گام دوجانبه مهمی است اما هیچ روابط دوجانبه، سه جانبه و چند جانبه میان اسرائیل با سایر کشورها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اشاره او به بحث اشغال قبرس شمالی توسط ترکیه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها