کد خبر: ۱۳۰۱۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزراء و نمایندگان کرد عراق یک روز پس از دیدار نوری المالکی و نوچیروان بارزانی تصمیم خود را مبنی بر تحریم مشارکت در نشست‌های کابینه و پارلمان این کشور لغو کردند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره،نوچیروان بارزانی، نخست وزیر منطقه کردستان عراق در نشست خبری در اربیل عنوان داشت: افراد شرکت کننده در نشست رهبران کرد که با حضور مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق برگزار شد تصمیم گرفتند تحریم مشارکت در نشست‌های کابینه و پارلمان را لغو کنند.

وزراء و نمایندگان کرد عراق فوریه گذشته دراعتراض به عدم تصویب بودجه مد نظرشان برای برخی شرکت‌های نفتی خارجی در اقلیم کردستان در بودجه کل کشور،نشست‌های دولت و پارلمان را تحریم کرده بودند.

بیانیه بارزانی یک روز پس از دیدار وی با المالکی در بغداد منتشر شده است که از گسترش هماهنگی‌های امنیتی میان دو طرف خبر می‌دهد.

رئیس اقلیم کردستان عنوان داشت وی به همراه المالکی برگه‌ای را مبنی بر تشکیل کمیته اصلاح قانون بودجه کل عراق در سال جاری و کمیته‌ای برای تدوین قوانین مربوط به نفت و گاز و واردات نفتی امضا کرده و آن را به پارلمان اعطا کرده‌اند.

اخیرا المالکی اعلام کرده بود که تمام تلاش خود را برای ممانعت از تشکیل گروه‌های شبه نظامی در کشور به کار می‌گیرد و هر کسی که این گروه‌ها را تشکیل دهد محاکمه می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها