کد خبر: ۱۲۸۷۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
درگیری بین گروه‌های مختلف در یکی از زندان‌های مکزیک به کشته شدن ۱۳ نفر از زندانیان و زخمی شدن بیش از ۶۵ نفر دیگر منتهی شد.

به گزارش 598،  فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، درگیری میان گروه‌های مختلف در زندان «لاپیلا» در «سن لوئیس پوتوسی» مکزیک به کشته شدن 13 نفر از زندانیان و زخمی شدن بیش از 65 نفر منتهی شد.

بر اساس این گزارش، درگیری زمانی آغاز شد که گروهی از زندانیان از آزار و اذیت‌های دیگر زندانیان خسته شده بودند و در نتیجه از چاقوهای دست‌ساز استفاده کردند و برای حمله به گروه‌های رقیب خود در زندان استفاده کردند.

درگیری در زندان حدود ساعت «4:15» صبح به وقت محلی (09:15 به وقت گرینویچ) در زندان لا پیلا رخ داد. بعد از چند ساعت، پلیس کنترل زندان را برعهده گرفت.

«فرناندو تورانزو» فرماندار سن لوئیس پوتوسی، اعلام کرد که 13 نفر از زندانیان کشته شدند و 22 نفر از 65 زخمی این درگیری در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارند.

کمیسیون حقوق بشر ملی در سال 2012 گزارش کرد که زندانیانی که با گروههای خلافکار مواد مخدر ارتباط دارند، به طرز موثری امور داخلی بسیاری از زندانهای مکزیک را تحت کنترل دارند.

بر اساس این گزارش،‌شورش‌های مرگبار به طور مداوم در زندانهای پر از جمعیت مکزیک رخ می‌دهند.

به گفته روزنامه‌نگاران، شرایط نگهداری از زندانیان در بازداشتگاههای قدیمی و شلوغ مکزیک نامطلوب است و در بعضی از موارد گروه‌های تبهکار اختیار زندان را در دست دارند.

گروه های مدافع حقوق بشر می گویند که زندان‌های مکزیک دچار تراکم بیشتر از ظرفیت هستند و خواهان اصلاح زندان‌ها در این کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها