کد خبر: ۱۲۸۷۵۸
زمان انتشار: ۰۲:۱۸     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
هر چه به خرداد ماه و هوای گرم انتهای فصل بهار نزدیک تر می شویم اخبار انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نیز داغ تر از گذشته می شود و اظهار نظر های نامزد ها اهمیت دو چندانی می یابد. البته اخبار انتخابات شورای شهر نیز به گرمای فضا انتخاباتی کشور می افزاید.
 خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اظهار نظر ها را مورد بررسی قرار داده است:
 
*رهبر معظم انقلاب: در سلائق مختلف هرکس احساس توانایی می‌کند به میدان بیاید
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در آستانه روز کارگر با هزاران نفر از کارگران سراسر کشور دیدار کردند که بخش‌های مهم سخنان ایشان تا این لحظه به شرح ذیل است:
** حماسه سیاسی یعنی حضور آگاهانه مردم در صحنه مدیریت و سیاست کشور که نمونه بارز آن انتخابات است و توفیق الهی در وقت مقرر، با حضور و شرکت شوق آفرین مردم برگزار خواهد شد.
 
** رهبرانقلاب در تشریح ملاک‌های رئیس‌جمهور آینده: کسی باشد که به خداوند، انقلاب، قانون اساسی و مردم ایمان و اعتقاد داشته و دارای روحیه مقاوم درمقابل دشمنان باشد و زود نترسد و از میدان خارج نشود.
 
** در سلائق مختلف هرکس احساس توانایی می‌کند به میدان بیاید؛ کسانی که داوطلب انتخابات می‌شوند در محاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند که عرصه مدیریت اجرایی یعنی چه.
 
** از توصیه‌های رهبری به دولت‌ها این بوده که وعده بی‌خود و بی‌مبنا ندهند و در باغ سبز بی‌منطق نیز باز نکنند بلکه با منطقی معقول و منطبق بر واقعیت حرکت را پیش ببرند.
 
*یاسر هاشمی رفسجانی: شرکت پدرم در انتخابات دروغ محض است
یاسر هاشمی با حضور در تبریز به همراه علی یونسی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود آیت‌الله هاشمی قصد ورود به عرصه انتخابات را دارد و حتی اقلام تبلیغاتی را نیز آماده کرده است، گفت: این گفته دروغ محض است.
فرزند آیت‌الله هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که برادرش محسن هاشمی قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد، اظهار کرد: برادرم فقط در انتخابات شوراها شرکت کرده و قصد ورود به مقوله ریاست جمهوری را ندارد. 
*واکنش سعیدی به صحبت های اخیر رئیس جمهور مبنی بر افشاگری
نماینده ولی فقیه در سپاه در واکنش به سخنان اخیر محمود احمدی نژاد سفرهای استانی مبنی بر تهدید به افشاگری گفت: دولتمردان وظیفه خود را انجام دهند و به فکر حل مشکلات اقتصادی و نیازهای عمومی مردم باشند.
 
سعیدی با بیان اینکه هرسخنی و حرفی که باعث نگرانی مردم شود با تدابیر و رهنمودهای رهبر انقلاب سازگاری ندارد، افزود: وظایف برای همه تعریف شده لذا دولتمردان وظیفه خود را انجام دهند و به فکر حل مشکلات اقتصادی و نیازهای عمومی مردم باشند.
 
*شرط زاکانی برای معرفی کاندیدای واحد اصول گرایان
زاکانی کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر تهدیدی در انتخابات متوجه «رأی اصولگرایان» باشد باید این طیف به سمت کاندیدای واحد پیش برود به تشریح تهدیدات موجود برای «رأی اصولگرایان» پرداخت.
وی در ادامه با بیان اینکه به پشتوانه مردم به میدان آمده و مردم باید در مورد اصلح بودن او برای ریاست جمهوری نظر بدهند، اضافه کرد: در سیاست خارجی به دنبال تعامل عزتمندانه با سایر کشورها به جز رژیم صهیونیستی خواهم بود.
 
*باهنر: با تعطیلی دانشگاه‌ها مخالفیم
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور در انتخابات تکلیف ملی است گفت: رد و یا تأیید صلاحیت افراد تنها بر عهده شورای نگهبان است.
 
 باهنر در پاسخ به سؤال دانشجویی که از تعطیلی دانشگاه‌ها در هنگامه انتخابات انتقاد داشت، اظهار کرد: بهترین جمله را از مقام معظم رهبری در این ارتباط شنیدم هنگامی که معظم‌له فرمودند خداوند لعنت کند کسانی را که نمی‌خواهند دانشجویان ما در کارهای سیاسی دخالت کنند.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: بهترین مرکزی که می‌تواند محل گفت‌ و شنود انتخاباتی باشد دانشگاه است و خردمندانه‌ترین راه نیز استفاده از ظرفیت دانشگاه است که ما هم تعطیلی دانشگاه را در آستانه انتخابات قبول نداریم.
 
*توضيحات محصولي در خصوص ماجرای لاریجانی و مشایی
موجب تعجب است كه يك موضوع ساده درپاسخ پرسش دانشجويي، چرا اينقدر باعث برآشفته شدن و برخورد غيرمنطقي روابط عمومي مجلس شده در حالي كه اينجانب اعلام كردم كه فرض را بر صحت نظر آقاي لاريجاني مي گذارم و اگر ايشان به گفته خود يقين داشته باشند (نه روابط عمومي مجلس)، دليلي وجود ندارد كه از قضاوت الهي ناراحت شوند.(متن کامل توضیحات)
 
*دعوت ۷۰۰ نخبه دانشگاهی از واعظ زاده
700 تن از نخبگان دانشجویی با صدور بیانیه‌ای از صادق واعظ زاده رئیس مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت درخواست کردند در عرصه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شود.
 
*حجاریان: خاتمی نمی‌آید اما هاشمی دقیقه ۹۰ وارد می‌شود
سعید حجاریان گفت: خاتمی قطعا نمی آید و در اصل حاکمیت اجازه ورود به ایشان نمی دهد.
 
یک سایت اصلاح طلب با انتشار بخشی از گفت وگو با سعید حجاریان، از قول وی نوشت: آقای هاشمی دقیقه نود وارد عرصه انتخابات می شوند و تمام معادلات را بر هم می ریزند و من معتقدم ایشان حائز اکثریت آرا می شوند.
 
*خواجه‌سروی: عدم برگزاری امتحانات به منزله تعطیلی دانشگاه‌ها نیست
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تأکید براینکه عدم برگزاری امتحانات به منزله تعطیلی دانشگاه‌ها نیست، گفت: عدم برگزاری امتحانات در ایام انتخابات، فرصت مناسبی برای فعالیت‌های انتخاباتی دانشجویان است.
 
خواجه سروی اظهار امیدواری کرد با تصویب بودجه فرهنگی پیشنهادی وزارت علوم در مجلس شورای اسلامی، مبلغ مناسبی به امر اعتلای امور فرهنگی در دانشگاه‌ها اختصاص یابد.
 
*ابوترابی‌فرد: مأمور به افشای عزل مشایی بودم
ابوترابی درباره مطرح کردن نامه معروف رهبری درباره برکناری مشایی می‌گوید: نامه مقام معظم رهبری، محرمانه و دست نویس معظم له بود و کسی از محتوای آن اطلاع نداشت و بعد از یک فاصله زمانی که مفاد نامه اجرایی و عملیاتی نشد، بنده مأموریت یافتم که مفاد نامه را به اطلاع مردم برسانم.
وی در ادامه افزود: در کتابی که درباره فتنه جمع آوری شده، بنده بیشترین سخنرانی ها و مصاحبه ها را در صداوسیما داشتم. در یک اقدام مهم هم پیشنهادی را مطرح کردم و نهایتاً با نظر موافق شورای محترم نگهبان در خدمت آقای ولایتی و آقای حداد عادل وارد تیمی شدم برای اینکه زوایای این حادثه را تبیین کنیم.
*نوبخت:هاشمی در جلسات بر عدم حضورش تاکید داشت
محمد باقر نوبخت سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خصوص اخباری مبنی بر صحبت هاشمی رفسنجانی با حسن روحانی برای کناره‌گیری وی به نفع اسحاق جهانگیری، اظهار داشت: این خبر بی‌پایه‌ای است و منبع آن مشخص نیست؛ من آن را تکذیب می‌کنم و آیت‌الله هاشمی نیز چنین نظری ندارد.
 
*باهنر: کاندیدای 3+2 تا روز ثبت‌نام انتخابات اعلام می‌شود
 
محمدرضا باهنر در دانشگاه گیلان ضمن اعلام اینکه کاندیدای 3+2 تا روز ثبت‌نام انتخابات اعلام می‌شود افزود:
 
-مسکن مهر باعث تورم 40 درصدی سال گذشته بود.
-اشتغال و گرانی مهم‌ترین معضلات کشور هستند.
-دو سفر در 15 روز به ونزوئلا ضرورتی نداشت.
-دولت سیاست راهبردی ندارد.
-دولت به خرد جمعی اعتقادی ندارد.
-دولت بسیار پرتلاش و ساده‌زیست است و رکورددار تلاش در بین دولت‌های پیشین است.
-کاندیدای 3+2 تا روز ثبت‌نام انتخابات اعلام می‌شود.
 
*سلیمانی:احمدی‌نژاد در بین دانشجویان هیچ پایگاهی ندارد
سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: خانه‌نشینی احمدی‌نژاد خطای بسیار بسیار بزرگی بود که آقای احمدی‌نژاد نتوانست جبرانش کند. باید این خطا و اشتباه بزرگ را جبران می‌کرد ولی نکرد.
 
*ستاد دانشجویی دعوت از جلیلی در مالزی
جمعی از دانشجویان مالزی با صدور اطلاعیه‌ای بر تشکیل ستاد مردمی دکتر جلیلی در مالزی تاکید کردند.
 
*لنکرانی: در انتخابات حضوری کم خرج خواهیم گذاشت
کامران باقری لنکرانی: در انتخابات حضوری کم خرج را به نمایش خواهیم گذاشت/ در دولت آینده ارتباط میان مدیریت اجرایی و مبانی ارزش‌ها برقرار می‌کنیم/ کابینه شرکت سهامی نیست بلکه باید از افراد حقیقی که هدفشان در راه اعتلای کشور است استفاده کرد.
 
*بادامچیان :اصولگرایان برای انتخابات شوراها لیست واحد ارائه دهند
رئیس ستاد انتخابات حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه لست واحد توسط اصولگرایان برای انتخابات شوراها، در مورد تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: برخی از کاندیدا ها رجل مذهبی نیستند.
 
بادامچیان ادامه داد:باید همراه با سایر اصولگرایان با رعایت مصالح نظام ٰکشور و مردم تا کمتر از 2 ماه دیگر یک فهرست نهایی داشته باشیم. و اگر در برخی شهرها و روستاها به یک فهرست اجماعی نرسید ٰ؛ محل اشکال نیست و مهم این است که بنابر حسب وظیفه و اقتضا عمل کنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها