کد خبر: ۱۲۸۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
نتايج نظرسنجي جديد در امريکا، از نارضايتي بيش از 70 درصد مردم به دليل افزايش بي‌سابقه قيمت بنزين که به چهار دلار در هر گالن رسيده، حکايت دارد.
 
به گزارش پرس تي‌وي، 71 درصد شرکت‌کنندگان در اين نظرسنجي از افزايش فشار اقتصادي بر خانواده‌هاي خود به دليل روند صعودي نرخ بنزين، ابراز نارضايتي کرده‌اند. 
 
بر اساس اين نظرسنجي که از سوي موسسه "امور عمومي جي‌اف‌کي روپر" در روزهاي پنجم تا نهم ماه جاري ميلادي (مه) برگزار شده است، 41 درصد پاسخ‌دهندگان، نرخ صعودي بنزين را مشکل عمده زندگي خود عنوان کرده‌اند. 
 
اين نظرسنجي همچنين حاکي از آن است که ارزش سهام برخي شرکت‌هاي بزرگ توليدکننده بنزين در امريکا به ميزان 76 درصد افت کرده است و اين در حالي است که ميزان کاهش ارزش سهام اين شرکت‌ها در ماه مارس 68 درصد اعلام شده بود. 
 
همچنين، بر اساس آخرين گزارش‌ها اعترضات به افزايش نرخ بنزين تنها در ميان قشر کارمند و کم‌درآمد نبوده و افراد طبقه متوسط و داراي درآمدهاي بالا نيز نسبت به اين روند ابراز نارضايتي کرده‌اند. 
 
در پي صعود قيمت بنزين به چهار دلار در هر گالن، از هر 10 امريکايي، هفت نفر از افزايش فشار اقتصادي به شدت ابراز نارضايتي مي‌کنند و نيز از هر 10 امريکايي، چهار نفر با مشکلات اقتصادي جدي روبه رو شده‌اند. 
 
بسياري از خانواده‌هاي امريکايي با هدف کاهش کسري بودجه زندگي خود مجبور شده‌اند تا هزينه‌ مواد غذايي، خوراک و پوشاک و برخي ديگر از هزينه‌هاي حياتي را به شدت کاهش دهند. 
 
افزايش بي‌رويه قيمت بنزين در امريکا، سفرهاي داخل و خارج شهري شهروندان اين کشور را به ويژه در ابتداي فصل تابستان به ميزان قابل توجهي کاهش داده است. 
 
اين در حالي است که در پي افزايش نرخ بنزين، فروش دوچرخه به عنوان وسيله نقليه بدون نياز به سوخت، با رونق چشمگيري در امريکا مواجه شده است. 
 
همچنين، بازار خودروها و وسائل نقليه الکتريکي نيزدر اين کشور با رونق فزاينده‌اي روبه رو شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها