کد خبر: ۱۲۷۸۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
مظنون ارسال نامه‌های سمی به رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از سناتورهای جمهور‌ی‌‌خواه این کشور که چند روز پیش دستگیر شده بود، تبرئه و آزاد شد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، «پائول کوین کرتیس»، فردی که در رابطه با ارسال نامه‌های سمی به «باراک اوباما» و یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه از ایالت «می‌سی‌سی‌پی» دستگیر شده بود، تبرئه و آزاد شد.

وکلای این مظنون اعلام کردند که اتهامات وارده به موکل خود را پس گرفتند و از زندان آزاد شده است.

کرتیس اهل می‌سی‌سی‌پی است و متهم شده بود نامه‌هایی آلوده به سم «کرچک» را به آدرس رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از سناتورهای جمهوری خواه از ایالت می‌سی‌سی‌پی فرستاده است.

بر اساس این گزارش، آزمایشگاه «اف بی آی» نامه‌های ارسال شده را آلوده به سم کرچک تشخیص داده بود.

مقامات آمریکا به هیچ عنوان جزئیات شرایطی را که منجر به آزادی کرتیس شده را اعلام نکرده‌اند.

یکی از ماموران پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» در دادگاه شهادت داده است مأمورانی که روز دوشنبه محل زندگی کرتیس را جستجو کردند ردی از سم کرچک یا مواد دیگری که مربوط به این سم باشد پیدا نکردند.

وی افزود که جستجو در حافظه کامپیوترکرتیس نیز هیچ شواهدی پیدا نکردند که نشان دهد او در اینترنت به دنبال طرز ساخت سم کرچک بوده است.

بی بی سی در گزارش خود اعلام کرد که نامه ها تاریخ 8 آوریل داشته و مهر پستی «ممفیس» را به عنوان مبدأ خود داشته است.

براساس مدارکی که اف بی آی در اختیار دادگاه گذاشته در این نامه آمده بود: دستکم حالا دیگر به من توجه می‌کنید، اگرچه به قیمت مرگ کسی تمام شود. تماشای یک اشتباه و فاش نکردن آن یعنی شریک خاموش اشتباه و دلیل ادامه آن باشی.

در پایان نامه نیز به جای امضا آمده بود: من کی‌سی هستم و این پیام را تأیید می کنم.

کرتیس هفته گذشته در شهر «کورینت» در می سی سی پی در منزلش دستگیر شد و رسماً به ارسال نامه سمی به سناتور «راجر ویکر» و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا متهم شد.

به گزارش بی بی سی، سم کرچک از دانه‌های روغنی کرچک گرفته می‌شود و هزار برابر سمی‌تر از سیانور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها