کد خبر: ۱۲۷۵۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
یکی از ژنرال‌های ارشد چین اعلام کرد که امکان انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی وجود دارد و همین امر تاییدی بر ضرورت انجام مذاکرات جدید میان پیونگ‌یانگ و کشورهای منطقه است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال "فونگ فنگویی"، رئیس ستاد مشترک ارتش چین گفت: پکن به شدت مخالف برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی است و خواستار همکاری با سایرین در خصوص انجام مذاکرات برای پایان دادن به این مساله است.

وی افزود: اولویت دولت پکن بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای متوقف شده با حضور چین، دو کره، روسیه، ژاپن و آمریکا است.

این مقام مسئول چینی به خبرنگاران گفت: ما از تمام طرف‌های مربوط می‌خواهیم تا به صورت فعالانه در خصوص این مساله همکاری کنند تا کره‌شمالی آزمایش‌های اتمی خود را متوقف کرده و تولید تسلیحات اتمی را کنار بگذارد. معتقدیم که مذاکرات باید یک راه‌حل مستقیم و درست باشد.

این ژنرال ارتش چین هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد که چرا دولت پکن این تصور دارد که کره‌شمالی ممکن است به چهارمین آزمایش اتمی خود دست بزند و همچنین هیچ اشاره‌ای به جزئیات این مسئله نکرد.

اظهارات وی در پی نشست ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی با مقام‌های ارتش چین مطرح شد.

کره‌شمالی در پی اعمال تحریم‌های سازمان ملل و رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، سئول و واشنگتن را به حمله تهدید کرده است. پیونگ‌یانگ این رزمایش سالانه میان آمریکا و کره جنوبی را تمرینی برای حمله توصیف کرده است.

این ژنرال چینی همچنین اعلام کرد که به دنبال تضمین دادن به ژنرال دمپسی در خصوص گزارش‌های اخیر در مورد حمایت ارتش چین از انجام حملات سایبری علیه اهداف آمریکایی است.

وی همچنین اعلام کرد که دولت پکن به شدت مخالف چنین اقداماتی است.

ژنرال فونگ فنگویی بار دیگر اعلام کرد که تاسیسات سایبری این کشور خود قربانی اصلی حملات هکرها است و اعلام کرد که دولت پکن به شدت بر سیستم اینترنت متکی است و تمام فعالیت خود را بر روی تضمین امنیت سایبری متمرکز کرده است.

وی افزود: اگر کنترل بر فضای سایبری وجود نداشته باشد تاثیرات سویی به جای می‌گذارد و بدون اغراق می‌توانم بگویم که تهدید حملات سایبری کمتر از بمب اتم نیست.

ژنرال دمپسی نیز گفت: یکی از مواردی که من با رئیس ستاد مشترک ارتش چین در مورد آن بحث کردم این بود که ما به دنبال یک تاثیر باثبات در منطقه هستیم. در حقیقت معتقدم که این غیبت ماست که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود نه حضورمان.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها