کد خبر: ۱۲۷۲۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
خبرگزاری فارس: رئیس بخش آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق که از گروه‌های مخالف بحرینی است، گفت‌وگوی رژیم آل‌خلیفه با مخالفان را سرپوشی برای آرام کردن فضای داخلی و کاهش فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم دانست.

«هادی الموسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: اظهارات اخیرسلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین و خوشبینی به موفقیت گفت‌وگو با مخالفان به مثابه پیامی به داخل و خارج است مبنی بر اینکه در صورت آغاز گفت‌وگوی واقعی و جدی، نماینده نظام حاکم در آن حضور خواهد داشت.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از سلمان بن حمد اعلام کرد که وی به موفقیت گفت‌وگو با مخالفان برای پایان بحران سیاسی این کشور خوشبین است.

الموسوی تصریح کرد: از زمان آغاز بحران بحرین این اولین بار است که ولیعهد اینگونه سخن می گوید و اظهارات وی بیانگر لزوم حضور نماینده نظام حاکم در گفت‌وگو برای حل بحران سیاسی کشور است.

وی افزود: چه بسا اظهارات ولیعهد پیامی به داخل و خارج باشد مبنی بر اینکه وی به نمایندگی از نظام حاکم در گفت‌وگوهای مزبور شرکت خواهد کرد البته در صورتی که گفت‌وگوها وارد مرحله جدی شده و در مورد نماینده نظام حاکم و همه پرسی توافق حاصل شود.

الموسوی اظهار داشت: شکست گفت‌وگو بین نظام حاکم و مخالفان به این معنی خواهد بود که آل خلیفه به سرکوب حقوق مردم و یکه تازی و انحصار قدرت ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که گفت‌وگو تنها راهی است که نظام حاکم که مسلح بوده و قدرت را در دست دارد باید در برابر مردم بی دفاع در پیش گرفته و حقوق قانونی و انسانی آنان را به رسمیت بشناسد.

الموسوی تصریح کرد: گفت‌وگوهایی که تاکنون صورت گرفته است و شمار آن به ۱۴جلسه اصلی و سه نشست فرعی رسیده است به گونه ای بوده که نمی توان از آن تحت عنوان گفت‌وگو یاد کرد بلکه این گفت‌وگوها در واقع نشست هایی برای نظام حاکم بوده که از آن برای آرام کردن اوضاع به منظور فراهم کردن زمینه گفت‌وگوی جدی و کاهش فشارهای داخلی ، خارجی و بین المللی  بر خود استفاده کرده است.

همچنین نادر عبدالامام فعال سیاسی و وبلاگ نویس بحرینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: اظهارات ولیعهد، خوراک رسانه ای بوده و تبلیغاتی مرتبط با میزبانی از مسابقات فرمول 1 است.

مشکل بحرین با اقدامات فوری حل می شود نه گفت‌وگو

وی تاکید کرد: آنچه اکنون کشور به آن نیاز دارد گفت‌وگو نیست بلکه اقدامات فوری نظام حاکم از جمله آزادی زندانیان و تشکیل دولت وحدت ملی و تدوین قانون اساسی جدید به خواست مردم بحرین و مبتنی بر آگاهی گسترده سیاسی آنان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها