کد خبر: ۱۲۷۱۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
جدیدترین خبرها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در حال تولید پهپادهایی است که بتوانند در طول 4 تا 5 دهه آینده تقریبا تمام عملیات‌های جنگی که امروز توسط هواپیماهای سرنشین‌دار اجرایی می‌شوند را عملیاتی کنند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بر اساس اعلام روز گذشته (یکشنبه) یکی از افسران عالیرتبه اسرائیل، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال تولید هواپیماهای بدون سرنشینی است که در طول 4 تا 5 دهه آینده بتوانند تقریبا تمام عملیات های جنگی را که امروزه توسط هواپیماهای خلبان دار صورت می گیرند را اجرایی کنند.

این افسر اسرائیلی که به دلیل ماهیت محرمانه موضوع تمایلی به افشای نامش نداشت، با اشاره به اینکه تل آویو مسیر تحقیقات و تولید چنین فناوری های بدون سرنشین را برای نیروهای هوایی، دریایی و زمینی خود سرعت بخشیده است، اعلام کرد که: در حال حاضر پروسه ای در حال وقوع است که شامل انتقال وظایف هواپیماهای سرنشین دار به هواپیماهای بدون سرنشین می شود و این روند قاطعانه تر پیش خواهد رفت.

در ادامه این خبر به اظهارات «اسحاق بن اسرائیل» از فرماندهان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اشاره شده که با اشاره به اینکه راهی برای غلبه کامل هواپیماهای بدون سرنشین بر هواپیماهای سرنشین دار وجود ندارد، اعلام کرده است که پهپادها تنها کارهای اندکی را از جمله حمل محموله های سنگین مورد نیاز برای حملات اساسی علیه اهدافی مانند پناهگاه های زیر زمینی را نمی توانند انجام دهند.

این مقام سابق صهیونیستی گفت که پهپادها در طول یک یا دو دهه آتی می توانند یک سوم و یا نیمی از تمام ماموریت ها را عملیاتی کنند اما با این حال همچنان کارهایی وجود دارند که نمی توان بدون وجود یک هواپیمای سرنشین دار آنها را عملی کرد.

آسوشیتدپرس نوشته است که اسرائیل یکی از پیشگامان فناوری پهپاد محسوب می شود و ارتش آن نیز اولین ارتشی بود که استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین را در تهاجم سال 1982 خود به لبنان آغاز کرد و شرکت های اسرائیلی نیز به عنوان سران جهانی صادر کننده این نوع پهپادها به تعدادی از کشورها از جمله نیروهای تحت هدایت آمریکا در عراق و افغانستان هستند.

بر اساس این خبر، در حالیکه اسرائیل مدعی است که از هواپیماهای بدون سرنشین خود صرفا برای انجام ماموریت های نظارتی استفاده می کند اما شاهدان فلسطینی مدت هاست که می گویند از این پهپادها موشک به سمت غزه شلیک می شود.

بر اساس این خبر، رژیم صهیونیستی همچنین درصدد تولید ماهواره‌های کوچک تاکتیکی است که هواپیماهای جنگی می توانند آنها را در مدار زمین قرار دهند. اسرائیل امیدوار است که ساخت این ماهواره ها در مقایسه با ماهواره هایی که در مدار دائمی زمین قرار می گیرند و به راحتی توسط ارتش های پیشروی جهان قابل نظارت هستند، ارزان تر و امکان رهگیری آنها نیز کمتر باشد زیرا این نوع ماهواره ها در طول زمان جنگ می توانند به سمت مدار زمین پرتاب شوند و به این ترتیب ارتش های خارجی زمان کمی برای رهگیری آنها به سمت مدار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها