کد خبر: ۱۲۶۳۶۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
سفیر مسکو در بیروت با اشاره به بیانیه اخیر کشورهای عضو گروه هشت بر لزوم راهکار سیاسی برای بحران سوریه تأکید کرد که ادامه بحران سوریه پای القاعده را به لبنان باز خواهد کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «المنار»، «الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در بیروت در گفت‌وگو با روزنامه السفیر با اشاره به بیانیه اخیر کشورهای عضو گروه هشت در مورد لزوم راهکار سیاسی برای بحران سوریه گفت: این بیانیه اقدامی مثبت است که با اقدامات مسکو همگام است.

زاسیپکین افزود: دلیلی برای دخالت نظامی در سوریه وجود ندارد زیرا این جنگ پیروزی به همراه نخواهد داشت بلکه برای هر دو طرف نزاع، تنها کشوری ویران را به ارمغان خواهد آورد و اصرار برخی کشورها بر راهکار نظامی تنها روند حل سیاسی بحران را به تأخیر می‌اندازد.

وی همچنین با اشاره به اعلام بیعت جبهه النصره با القاعده گفت:‌ ما از همان ابتدا علیه القاعده ایستادیم و معتقدیم که حضور گروه‌های وابسته به القاعده در هر کشوری خطری است که همه باید با آن مقابله کنند و حضور این گروه‌ها در سوریه پای آنها را به لبنان نیز باز خواهد کرد.

سفیر مسکو تأکید کرد که لبنان و سوریه باید با هم همکاری کنند زیرا خطر فتنه مذهبی، قاچاق سلاح و نفوذ تروریست‌ها از مرزهای مشترک دو کشور لبنان را تهدید می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها