کد خبر: ۱۲۵۵۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
در دو انفجاری که در نزدیکی خط پایان مسابقه ماراتن «بوستون» آمریکا به وقوع پیوست، دستکم ۳ نفر کشته و بیش از ۱۴۱ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعدازظهر روز گذشته به وقت محلی، دو انفجار در نزدیکی خط پایان پر از جمعیت مسابقه دو ماراتن «بوستون» به وقوع پیوست که دستکم مرگ 3 نفر و زخمی شدن بیش از 141 نفر دیگر تأیید شده است.

بوستون گلوب گزارش کرد که کشته شدگان این حادثه شامل یک پسر بچه 8 ساله نیز می‌شود و در بین زخمی‌های این حادثه نیز حال یک نوجوان 17 ساله وخیم گزاش شده است.

گزارش‌های رسیده از صحنه حادثه حاکی از آن است که قربانیان در 8 بیمارستان محلی بستری شده‌اند و برخی از آنها نیز کودکان دو ساله هستند.

شبکه «بی بی سی» نیز گزارش کرد که طبق گزارشات اولیه، انفجار در یک سطل زباله رخ داده است. پزشکان اعلام کرده‌اند که برخی از زخمی‌های این حادثه دچار نقص عضو شده‌اند.

شب گذشته، انفجار سومی در کتابخانه «جان اف کندی» به وقوع پیوست که پلیس می‌گوید هنوز نمی‌داند آیا ارتباطی بین این انفجارها بوده یا خیر.

دو انفجار اول، حدود دو ساعت بعد از آن انجام شد که نفرات اول از خط پایان رد شده بودند زیرا در ماراتن های بزرگ تا ساعت‌ها بعد از مشخص شدن نفرات اول، همچنان عده‌ای هستند که از خط پایان می‌گذرند و جمعیت هم برای تشویق آنها در کنار خط پایان حضور دارند.

«جو دیفازیو» که در محل حادثه در حال کمک رسانی به مجروحان بود، گفت: افراد زیادی در صحنه حاضر بودند و آمبولانس‌ها نمی‌توانستند به صحنه وارد شوند. زخمی‌ها با ویلچر حمل و نقل می‌شدند. یک نفر پاهایش را از دست داده بود. استخوان‌هایش بیرون زده بود، وحشتناک بود.

پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» گفت که این انفجارها «اقدام تروریستی بالقوه» است و «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی کوتاهی که در این زمینه داشت، از عبارت «اقدام تروریستی» استفاده نکرد اما گفت که این انفجارها برنامه‌ریزی شده بود.

آن طور که رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند، انفجارها حاصل بمب‌های دست سازی بودند که در ساخت آنها بلبرینگ به کار رفته بود.

پلیس فدرال از شهروندان بوستون خواسته تا در صورتی که شاهد رفتار مشکوکی بودند، آن را به پلیس گزارش دهند.

فرماندار ایالت ماساچوست گفته که امروز شهر بوستون تعطیل نیست اما اضافه کرد که بهتر است افراد در خانه‌های خود بمانند زیرا مناطق نزدیک به محل حادثه برای یک یا دو روز آینده در دست پلیس خواهند بود.

به دنبال وقوع این دو انفجار، در شهرهای مختلف آمریکا از جمله نیویورک و واشنگتن و لس آنجلس، تدابیر شدید امنیتی برپا شد.

به دنبال وقوع این دو انفجار، آسمان بوستون برای پرواز هواپیماها بسته شد، اما بعد از چند ساعت پروازها از سر گرفته شد.

به گزارش بی بی سی، سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا گفت که پروازها به فرودگاه بوستون دوباره از سر گرفته می‌شود اما برای مدتی برفراز بوستون محدودیت‌های پروازی اعمال می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها