کد خبر: ۱۲۵۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
يك سازماني حقوقي در يمن با انتشار اسنادي از اقدام رژيم صالح مبني بر ربودن انقلابيون، شكنجه، كشتن و در نهايت دفن كردن‌ آنها در گورهاي جمعي خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "التغيير نت "، سازمان دفاع از حقوق و آزادي‌ها در يمن موسوم به "هود " از وجود اسناد و اطلاعاتي مبني بر وجود گورهاي جمعي براي دفن كردن انقلابيون يمني كه توسط مزدوران صالح كشته مي‌شوند، خبر داد.

اين سازمان طي يك نشست خبري اسناد مختلفي از جنايات رژيم "عبدالله صالح " عليه انقلابيون را فاش كرد كه به شرح زير است.

1- ربودن انقلابيون يمني و دفن آنها در گورهاي جمعي: حقوق‌دانان و انقلابيون يمني همواره اعلام مي‌كردند كه تعداد زيادي از تظاهرات‌كنندگان در تعقيب و گريزهاي نيروهاي امنيتي ناپديد مي‌شدند و بيشترين تعداد ناپديد شدگان مربوط به چهارشنبه گذشته بود كه انقلابيون قصد داشتند به سمت كاخ رياست‌جمهوري يمن پيشروي كنند.
اين منابع اعلام كردند كه 50 جوان انقلابي كه توسط نيروهاي امنيتي و گارد رياصت‌جمهوري ربوده شده‌اند، كشته و دفن شده‌اند.
بر اساس اين اسناد ده‌ها تظاهرات‌كننده يمني در طي چند روز گذشته كشته شده‌اند و در گورهاي جمعي در منطقه "آرتل " دفن شده‌اند. خبرهاي موجود حاكي از آن است نيروهاي امنيتي با نقض تمام قوانين بين‌المللي و قوانين مربوط به حقوق بشر تمام انقلابيون زخمي را كه قادر به فرار نبوده‌اند، دستگير و سپس پاكسازي و دفن كرده‌اند.
طبق اسناد موجود، نيروهاي امنيتي يك جنايت جنگي ديگر در تاريخ 2011/04/09 در مركز صنعاء انجام دادند كه طي آن 8 انقلابي كشته شدند و صدها تن زخمي شدند كه اين 8 نفر به بيمارستان تحويل داده شدند، اما صدهاي زخمي ديگر به مكان‌هاي نامعلومي منتقل شدند و بسياري از آنها پس از شكنجه، به قتل رسيدند و تاكنون معلوم نيست كه پيكرهاي اين انقلابيون در كجا دفن شده‌اند.

2- استفاده از بمب‌هاي دودزاي تاريخ مصرف گذشته عليه انقلابيون: برخي اسناد نيز وجود دارد كه وزير كشور يمن از فرمانده امنيت مركزي يمن خواسته است كه نيروهايش ديگر از بمب‌هاي دودزا عليه تظاهرات‌كنندگان استفاده نكنند زيرا بر اساس آزمايشهاي پزشكي، تاريخ مصرف اين بمب‌ها به پايان رسيده است و پيامدهاي خطرناكي براي كساني كه از اين دودها استشمام مي‌كنند به همراه دارد.

3- حمله به آمبولانس‌ها و ربودن انقلابيون زخمي: سازمان هود همچنين يك سند ديگر را منتشر كرد كه طي آن اداره كل عمليات در وزارت كشور از مدير امنيتي صنعاء و مقامات امنيتي استان‌هاي ديگر يمن خواسته است تا به آمبولانسهاي حامل زخمي‌ها حمله كنند و زخمي‌ها را دستگير كنند.

4- تحت تعقيب قرار دادن انقلابيون در هر مكاني: از جمله ديگر اسناد منتشر شده اين است كه اداره عمليات وزارت كشور يمن حكم بازداشت ساكنان "الحدب بني مطر " در هر مكاني صادر كرده است.

5- كمك نظامي آمريكا به صالح براي سركوب انقلابيون: اين سازمان همچنين سندي منتشر كرده است كه بر اساس آن نيروهاي امنيتي صالح از سوي آمريكا تجهيز مي‌شوند و اخيرا يك هواپيما حامل انواع مختلف سلاح براي سركوب تظاهرات‌كنندگان از جمله آر.‌پي.جي، بمب‌هاي ويژه براي نيروهاي امنيتي و سلاح‌هاي سبك ديگر براي تجهيز نيروهاي امنيت مركزي، يگان مبارزه با تروريسم از سوي آمريكا در فرودگاه صنعاء فرود آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها