کد خبر: ۱۲۵۱۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
شورای انتقالی در آفریقای مرکزی میشل جوتودیا، رهبر شورشیان این کشور که قدرت را با تصرف پایتخت به دست گرفته برای تصدی مقام ریاست جمهوری تا زمان برگزاری انتخابات انتخاب کرد.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای انتقالی در آفریقای مرکزی که مسئولیت پارلمان را برعهده دارد میشل جوتودیا، رهبر شورشیان که قدرت را در این کشور به دست گرفته است به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد.

شورای انتقالی که 105 عضو دارد در نشست دیروز خود در پارلمان تصویب کرد که جوتودیا تنها نامزد ریاست جمهوری این کشور را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کند تا زمینه برای به رسمیت شناخته شدن وی فراهم شود.

جوتودیا نیز موافقت کرد که در پایان دوره انتقالی برای دور بعدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری نباشد.

جوتودیا خطاب به اعضای پارلمان که نمایندگان احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی در این کشور هستند گفت:آنچه را از من بخواهید انجام می دهم و بر طبق میل خود عمل نمی کنم.

وی افزود:وخامت اوضاع امنیتی در پایتخت و در نقاط مختلف این کشور مهم ترین دغدغه من در دوره انتقالی خواهد بود.

جوتودیا در بیست و چهارم مارس گذشته در راس هزاران تن از شورشیان ائتلاف سلکا شهر بانگی پایتخت آفریقای مرکزی را تصرف کرد و فرانسوا بوزیزه رئیس جمهور این کشور را فراری داد.

رهبران کشورهای آفریقایی و غربی جوتودیا را به عنوان رهبر قانونی این کشور به رسمیت نشناخته و خواستار تشکیل شورای انتقالی برای رهبری کشور تا زمان برگزاری انتخابات تا 18 ماه آینده شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها