کد خبر: ۱۲۴۶۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
یک سازمان فعال در زمینه حقوق مدنی و آزادی‌های شهروندی از پلیس فدرال آمریکا به علت آنچه بی‌توجهی این سازمان به حریم خصوصی شهروندان خوانده شکایت کرده است.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، یک مرکز نظارتی اعلام کرده از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به علت قصور این سازمان در پاسخ به درخواست‌هایی برای تحویل اسناد مرتبط با جاسوسی از شهروندان آمریکا طبق موارد تصریح شده در «قانون آزادی اطلاعات»، شکایت می‌کند.

مرکز اطلاعات محرمانه الکترونیک (اپیک) که یک گروه پژوهشی غیردولتی برای تحقیق درباره آزادی‌های مدنی در آمریکاست این شکوائیه  را در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن تنظیم کرده و اعلام کرده اف‌بی‌آی به درخواست این مرکز پژوهشی که مبتنی بر قانون آزادی اطلاعات در آمریکا بوده است توجهی نکرده است.

سپتامبر سال گذشته اپیک از اف‌بی‌آی خواسته بود درباره یکی از برنامه‌های بحث‌برانگیز خود به نام «سامانه احراز هویت نسل بعدی» توضیح دهد.

در «سامانه احراز هویت نسل بعدی» که به «ان‌جی‌آی» هم شهرت یافته سازمان اف بی‌آی پایگاه داده‌ای متشکل از اطلاعات زیست‌سنجی فرد، از قبیل نیمرخ DNA، عکس متهمان با شماره‌های آویخته به گردن و سیستم اسکن چشمی تشکیل داده که این سازمان با استناد به آن می‌تواند مظنونان را بدون اتکا به روشهای سنتی‌تر شناسایی کند.

اف‌بی‌آی در سال 2012  اعلام کرد بیش از 60 درصد برنامه ان‌جی‌آی تکمیل شده است و بخش خدمات اطلاعات کیفری اف‌بی‌آی هم اعلام کرد این سامانه از سامانه قبلی که بر اساس اثر انگشت فعالیت می‌کرد کامل‌تر و سریع‌تر است.

با این حال، جنبه بحث‌انگیز این سامانه که اعتراض فعالان آزادی‌های مدنی و شهروندی را به همراه داشته این است که اف‌بی‌آی نمی‌خواهد سامانه ان‌جی‌آی داده‌های خود را تنها از پایگاه‌های داده جرایم کیفری استخراج کند، بلکه این سازمان قصد دارد برخی از اطلاعات خود را از دوربین‌های نظارتی دولتی و خصوصی‌ای به دست آورد که در سر تا سر آمریکا نصب شده‌اند.

اپیک برآورد کرده تا کنون 30 میلیون دوربین نظارتی در سرتاسر آمریکا نصب شده و بنابراین موضوع تحقیقات اف‌بی‌آی نمی‌تواند تنها افراد مجرم باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها