کد خبر: ۱۲۴۶۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از حامیان معارضان است اعتراف کرد که گروه‌های مسلح معارض در حلب دست به شکنجه و تهدید مردم می‌زنند.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «انباء مسکو»،‌ سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که از حامیان معارضان است اعتراف کرد که گروه‌های مسلح در حلب، شمال سوریه دست به شکنجه و تهدید مردم این منطقه می‌زنند.

این در حالی است که شکنجه، آدم ربایی و اعدام بدون محاکمه از پدیده‌های روزانه شهرهای سوری است.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهک «شهداء بدر» وابسته به گروه «احرار سوریه» با توجه به شاهدان عینی و ادله موجود اقدام به دستگیری‌ و شکنجه مردم می‌کند.

در این بیانیه همچنین تصاویری از اقدامات این گروهک در حلب منتشر شده است، یک شهروند سوری که به مدت سه روز به وسیله این گروهک بازداشت شده بود تأکید کرده‌ بود که در مدت بازداشتش بارها شکنجه شده است.

«رامی عبدالرحمن» مدیر این سازمان نیز گفت: متأسفانه این گونه اقدامات در میان افراد مسلح انتشار پیدا کرده زیرا بسیاری از آنها شهروند عادی هستند و این تحرکات جایگاه معارضان را دچار تزلزل می‌کند.

شاهدان عینی در منطقه «الاشرفیه» گفتند که گروه احرار سوریه آوارگان و ساکنان محلی این منطقه را مجبور کردند که برای تأمین امنیتشان مبالغی پرداخت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها