کد خبر: ۱۲۳۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، آویگدور  لیبرمن وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد برای مذاکرات صلح با فلسطینیها بدون  پیش شرط آماده ایم.

وی در جمع دیپلماتهای خارجی گفت: اگر به دنبال متوقف نمودن شهرک سازی در قدس و کرانه غربی رود اردن - که وی آنها را " یهودیه " و "سامرا" خواند - هستید باید بگویم که در هیچ شرایطی این کار را نخواهیم کرد چه سه ماه و یا سه روز و حتی برای سه ساعت هم حاضر به توقف شهرک سازی نیستیم.

روزنامه الانباء کویت نوشت: لیبرمن که از توافق فتح و حماس بسیار عصبانی بود، در جمع دیپلماتهای مقیم تل آویو گفت: فلسطینی ها با این توافق اخیرشان نشان دادند که به هیچ وجه مورد اعتماد نمی باشند کسی چه می داند شاید در زمانی که ما شهرک سازی را طبق قرار به مدت ده ماه متوقف کردیم آنها از این مسئله سوء استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت: تشکیلات خود گردان فلسطین که مدتها مورد حمایت ما بود با دوستی با گروه تروریستی(!) حماس ثابت نمود که به دنبال صلح با اسرائیل نمی باشد.

این اظهارات لیبرمن نشانگر اوج خشم و عصبانیت صهیونیستها از توافقات فتح و حماس می باشد.

گفتنی است چندی پیش نیز نخست وزیر اسرائیل در واکنش به توافق فتح و حماس برای تشکیل دولت ائتلافی گفت: مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین باید بین صلح با اسرائیل و صلح با حماس یکی را انتخاب کنند.

در بیانیه ای که دفتر بنیامین نتانیاهو، ساعتی بعد از انتشار خبر توافق حماس و فتح برای تشکیل دولت وحدت ملی صادر کرده بود، آمده است: نمی توان هم با حماس و هم با اسرائیل صلح کرد. چون حماس خواهان نابودی اسرائیل است و این را صریحا اعلام می کند.

جنبش حماس کنترل امنیتی نوار غزه را برعهده دارد و جنبش فتح، تشکیلات خودگردان فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن اداره می کند.

در بیانیه بنیامین نتانیاهو آمده است: من فکر می کنم سازش با حماس نشان دهنده ضعف تشکیلات خودگردان است، و این پرسش را پیش می آورد که آیا حماس همان طور که کنترل نوار غزه را در دست دارد، کنترل یهودیه و شومرون (کرانه باختری) را هم در دست خواهد گرفت؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها