کد خبر: ۱۲۱۸۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۳۰ اسفند ۱۳۹۱
یک استاد دانشگاه معتقد است: هر کسی در هر موقعیتی که قرار دارد باید توجه داشته باشد که بندگی خداوند در آن لحظه چیست و بداند پروردگار متعال چه چیزی از او می‌خواهد که اگر به همان وظیفه عمل کند در واقع به «احسن الحال» رسیده است.

مریم حاج عبدالباقی استاد دانشگاه و کارشناس قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره راه‌های رسیدن به احسن الحال که در دعای تحویل سال می‌خوانیم، گفت: به نظر بنده انسان زمانی که آیه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» را به طور واقعی در زندگی خویش عملی کند بدین معنا که به بندگی خدا پایبند باشد در این زمان به احسن الحال می‌رسد چرا که هم شادی و رضایت حقیقی برای او پیش می‌آید و هم اینکه بهتر از آن دیگر، حالی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در دعای عرفه امام حسین‌(ع) می‌خوانیم: «خدایا اگر یک حاجتی به من ندهی هر حاجت دیگری که به من داده باشی سودی برایم ندارد و اگر آن حاجت را برآورده کنی با ندادن هیچ حاجت دیگری من ضرر نخواهم کرد و آن این است که من در مسیر بهشت و رضای تو حرکت کنم و عاقبت به خیر و بهشتی شوم.»؛ به اعتقاد بنده احسن الحال همین است.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: هر کسی در هر موقعیتی که قرار دارد باید توجه داشته باشد که بندگی خداوند در آن لحظه چیست اگر وظیفه‌اش این است که کار مردم را راه بیاندازد؛ اگر وظیفه‌اش این است که به پدر و مادرش رسیدگی کند و ... در کل باید بداند در هر لحظه خداوند متعال چه چیزی را از او می‌خواهد و اگر به همان وظیفه عمل کند در واقع به احسن الحال رسیده است.

وی اظهار داشت: برخی از افراد بر این باورند که اگر سلامتی نداشته باشند و یا به لحاظ مادی از وضعیت خوبی برخوردار نباشد حالشان بد است در حالی که ما فرمول‌های برعکس را در جوامع مختلف مشاهده می‌کنیم.

عبدالباقی تصریح کرد: برای رسیدن به احسن الحال باید طوری رفتار کنیم که با پایان یافتن سال از لحظاتی که در راستای بندگی خداوند گذشته است، پشیمان نباشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها