کد خبر: ۱۲۱۵۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: به منظور تامین امنیت بیشتر در سطح شهر در ایام نوروز پلیس محله ایجاد شده است.
به گزارش قم پرس به نقل از خبرگزاری شبستان، سرهنگ میرحیدری  در جلسه ستاد تسهیلات زایران استان قم گفت: فرماندهی انتظامی استان در راستای اجرای طرح نوروی و امنیت پایدار در سطح استان چه در داخل شهر و چه در محورها برنامه ریزی انجام داده است.

وی بیان داشت: به منظور افزایش توان پلیس در ارائه خدمات به مسافران از نیروهای آموزشی پلیس هم استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم ارائه خدمات مطلوب‌تری داشته باشیم.

 
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: در داخل شهر 30 ایستگاه پلیس دایر شده که 10 ایستگاه در بوستان‌ها بوده تا ارازل و اوباش برای مسافران آزار و اذیت ایجاد نکنند.

سرهنگ میرحیدری تصریح کرد: پلیس برای مردم شهر قم هم برنامه ریزی کرده تا در زمانی که آنها در سفر به سر می‌برند از منازل آنها مراقبت کرده که به همین منظور 10 ایستگاه پلیس در محلات به عنوان پلیس محله ایجاد کرده است.

وی گفت: در خصوص جلوگیری از تخلف در اماکن عمومی هم، پلیس اماکن دو واحد را راه اندازی کرده تا با متخلفان برخورد کند.


ایجاد ظرفیت پارک 4000 خودرو در اطراف حرم مطهر

دبیر کمیته ترافیک و حمل و نقل عمومی ستاد تسهیلات زائران هم در این جلسه گفت: به منظور روان سازی ترافیک و جلوگیری از تصافات 40 مصوبه در جلسه کمیته به تصویب رسید که اجرایی شد.

وحید مقدم گفت: یکی از مشکلات اصلی هر ساله در اطراف حرم مطهر موضوع پارک خودروها بود که جای مناسبی برای آنها وجود نداشت که با راه‌اندازی پارکنیگ زائر بخش عظیمی از مشکلات رفع خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت این پارکینگ 2 هزار خودرو بوده که در سمت شرقی حرم مطهر هم ظرفیت پارک 850 خودرو و در پارکینگ مکانیزه هم ظرفیت 150 خودرو وجود دارد.
 
دبیر کمیته ترافیک و حمل و نقل عمومی ستاد تسهیلات زایران تصریح کرد: در صورتی که بیش از این تعداد خودرو در اطراف حرم مستقر بود از پارکنیگ‌های قدیمی بلوار زایر هم که ظرفیت هزار خودرو دارد استفاده می‌کنیم که با احتساب آن می‌توان گفت در اطراف حرم مطهر ظرفیت پارک چهار هزار خودرو وجود دارد.

وی بیان داشت: مهمترین موضوع و دغدغه ما در هنگام تحویل سال نو است که باید با مدیریت صحیح این مشکل را برطرف کنیم.

مقدم در خصوص حمل و نقل زایران و مسافران گفت: در سطح شهر در ایام نوروز 250 اتوبوس، 50 دستگاه مینی‌بوس و شش هزار تاکسی دایر بوده که خدمات رسانی خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها