کد خبر: ۱۲۱۳۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۵     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
480 روز از تصويب فوريت طرحي كه قرار بود براساس آن روابط ايران با رژيم سلطنتي انگليس كاهش يابد، مي‌گذرد اما اين طرح همچنان در مجلس خاك مي‌خورد و كسي از آن خبر ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس،‌ 23 دي‌ماه سال 88 بود كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ‌در آغاز جلسه علني، يك‏ فوريت طرح قطع رابطه كامل دولت جمهوري اسلامي ايران را با انگليس در دستور كار خود داشتند؛ در اين روز فوريت اين طرح به تصويب نمايندگان رسيده و بررسي مواد آن در دستور كار قرار گرفت اما پس از آغاز بررسي‌ها، با نظر رئيس مجلس طرح مذكور براي بررسي بيشتر به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ارجاع شد.

با گذشت زمان و با تمام درخواست‌هاي دانشجويي و رسانه‌اي براي بررسي و تصويب نهايي اين طرح، احتمالاً مجلس شوراي اسلامي قصد دارد كه مهر آرشيو يا مسكوت به اين طرح بزند، طرحي كه مسئولان كميسيون امنيت ملي درباره آن مي‌گويند: "طرح در اختيار هيئت‌ رئيسه است "، موضوعي كه هيئت ‌رئيسه هم درخصوص آن مي‌گويد: "اين طرح در كميسيون امنيت ملي است ".

با اين حساب احتمالاً كسي ديگر دنبال اين طرح مهم و البته معلق در هواي مجلس نخواهد رفت، چون هيئت ‌رئيسه مجلس و كميسيون تخصصي در مورد آن بي‌اطلاع هستند و هركدام مسئوليت بررسي آن را به‏عهده ديگري مي‌دانند.

امروز يك‎شنبه 18 ارديبهشت ماه سال 90 است، يعني 480 روز از تصويب فوريت طرح كاهش رابطه با انگليس مي‌گذرد؛ تعللي كه بايد مسئولان و شايد نمايندگان پاسخگوي آن باشند چرا كه براساس آئين‌نامه داخلي مجلس پس از تصويب يك‎فوريت طرح‌ها و لوايح، كميسيون‌ تخصصي آن طرح يا لايحه فقط "يك ماه " فرصت دارد كه آن را بررسي و تصويب كرده و براي تصويب نهايي به صحن علني مجلس شوراي اسلامي ارائه كند.

88 و 89، سال‌هاي پرفراز و نشيبي براي ملت ايران بود، فتنه‌گران داخلي به بيگانگان پيوسته و براندازي نظام را از طريق كودتاي مخملي دنبال مي‌كردند؛ استعمار پير همچون تاريخ سياه 200ساله‌اش در اين زمينه بيكار نبود.

كسي فراموش نمي‌كند كه جناب "سايمون گس " سفير انگليس در تهران چه اهانت‌هايي كه به ساحت ملت ايران نكرد؛ يادمان هم نمي‌رود كه ملكه اين رژيم با تقدير از اهانت‌هاي جناب سفير به ملت‌ ايران، به وي نشان عالي "سر " اعطا كرد.

نمايندگان ملت حتماً به ياد دارند كه سايت سفارت رژيم سلطنتي انگليس در تهران اخيراً با انتشار خبري توهين آميز و البته الصاق عكسي بدتر از خبر، چگونه به حرمت و شخصيت مردم ايران و البته حكومت اسلامي توهين كرد.

با اين حال تنها به اين سؤال اكتفا مي‌كنيم كه چرا بايد پاسخ مجموعه اين اهانت‌ها و دخالت‌ها و البته تاريخ 200ساله نگاه استعماري انگليس به ايران كه در قالب طرح كاهش رابطه با اين كشور نمود پيدا كرده بود، بايد به راحتي به ورطه فراموشي سپرده شود، سؤالي كه حتماً در تاريخ عملكرد مجلس نهم ثبت و ضبط خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها