کد خبر: ۱۲۱۲۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
وزیر آشتی ملی سوریه:
وزیر آشتی ملی سوریه با تاکید بر اینکه سوریه به زودی قدرتمندتر از گذشته از بحران موجود خارج خواهد شد اعلام کرد، هیچ کس از مشارکت در راهکار سیاسی حل و فصل بحران سوریه ممنوع نخواهد شد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سوریه الان، علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه تاکید کرد: هیچ کس از مشارکت در راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه ممنوع نخواهد شد به این شرط که به توقف خشونت‌ها ایمان داشته و با دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی سوریه مخالف باشد و منافع ملی سوریه را اساس مذاکرات ملی بداند.

وی همچنین عنوان داشت: شرایط راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه ایجاد شده و برنامه‌های سیاسی برای حل بحران نیز پایه اصلی آغاز عملیات سیاسی واقعی در سوریه را تشکیل می‌دهد لذا ملت سوریه مرجع واقعی برای تصمیم‌گیری به شمار می‌آیند و درهای مذاکره به روی مردم سوریه باز است تا با شرکت در این مذاکرات در تدوین قانون اساسی جدید و انتخاب پارلمان جدید مشارکت کنند.

وی درباره موفقیت برنامه‌های سیاسی پیشنهادی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز عنوان داشت: موفقیت این برنامه تدبر و همکاری ملت سوریه را می‌طلبد.

علی حیدر، همچنین خاطرنشان کرد: سوریه با کمک همه مردم آن به زودی و بسیار قوی‌تر از گذشته از بحران موجود خارج خواهد شد.

وزیر آشتی ملی سوریه همچنین تاکید کرد که کشورش با توطئه‌ای بزرگ از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه در سال 1948 روبروست چرا که سوریه همواره با رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و مواضعی در راستای حمایت از مقاومت فلسطین داشته است.

مقام‌های سوریه تاکنون مکررا اعلام کرده‌اند که آماده‌اند با همه گروه‌های سوری وارد مذاکره شوند. ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه اخیرا در سفرش به مسکو تاکید کرد، سوریه حاضر است حتی با گروه‌های مسلح نیز وارد مذاکره شود.

این در حالی است که برخی از گروه‌های مخالف همچنان بر برکناری بشار اسد به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات در سوریه تاکید دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها