کد خبر: ۱۲۱۲۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین، عربستان را پایگاه اصلی آمریکا در منطقه دانست و از سکوت ریاض در قبال جزایر این کشور که در اشغال صهیونیست‌ها ابراز تعجب کرد

"قاسم الهاشمی" رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اظهار تاسف از چراغ سبز آمریکا و انگلیس برای دخالت در بحرین به عنوان کشورهای مدعی آزادی و دفاع از حقوق بشر اظهار داشت: آنچه این کشورها در مدت اشغال بحرین از سوی نظامیان عربستانی برای انجام جنایات مختلف علیه ملت بحرین از خود نشان داده‌اند مایه بسی تاسف و ناامیدی است.

وی اوضاع کنونی بحرین را بسیار دردناک توصیف کرد و افزود: اوضاع کشور بحرین به ویژه از زمان آغاز اشغال کشور از سوی نظامیان آل‌سعود بسیار تاریک‌تر و دهشتناک‌تر شده؛ به طوری که هم اینک فساد و تباهی اشغا‌ل‌گران سعودی بحرین را فرا گرفته و نقض حقوق بشر در جای جای این کشور به وضوح قابل مشاهده است.

رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین با تاکید بر اینکه نظامیان آل‌سعود از یک برنامه هوشمند و از پیش طراحی شده پیروی می‌کنند تصریح کرد: قلع و قمع اعتراضات مردمی در بحرین نمونه بارز نسل‌کشی مغرضانه است که تنها در راستای پیاده‌سازی اهداف صهیونیستی توجیه عقلانی پیدا می‌کند.

الهاشمی، ریاض را بازیگر اصلی توطئه‌های آمریکایی – صهیونیستی در بحرین عنوان کرد و گفت: آنچه امروز در بحرین می‌گذرد سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز یک ملت بی‌دفاع با استفاده از توپ و تانک و انواع جنگ‌افزارهاست که نظامیان موسوم به سپر جزیره عربستان سعودی در کشور بحرین از خود به معرض نمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به هراس عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی افزود: مدتها از اشغال دو جزیره سعودی صنافیر و تیران از سوی اشغال‌گران صهیونیستی می‌گذرد اما این کشور سکوت اختیار کرده و در مقابل به جای آزادسازی جزایر خود از چنگ صهیونیست‌ها به بحرین یورش برده و این کشور را به اشغال خود درآورده است.

رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین با تاکید بر اینکه عربستان سعودی بهتر بود نظامیان خود را برای آزادی جزایر اشغال شده‌اش به سمت رژیم صهیونیستی گسیل می‌کرد اظهار داشت: سکوت عربستان سعودی در مقابل صهیونیست‌ها از ضعف این رژیم حکایت دارد چرا که آل‌سعود از رویارویی با صهیونیست‌ها به واسطه توان نظامی آنها هراس دارد و بحرین را به خاطر بی‌سلاح و بی‌دفاع بودن ملت این کشور به اشغال خود درآورده است.

الهاشمی خواستار مجازات عربستان سعودی از سوی مجامع بین المللی دانست و اظهار داشت: در دوران معاصر اشغال یک کشور عربی از سوی یک کشور عربی دیگر شیوه‌ای است که عربستان سعودی بنیان آن را پایه‌گذاری کرد و بحرین تا زمانی که دوستانی مانند عربستان دارد نیاز به هیچ دشمن دیگری ندارد.

وی همچنین از عربستان سعودی به عنوان شعبه دوم رژیم صهیونیستی در خاورمیانه یاد کرد و گفت: آل‌سعود سال‌هاست که به اصلی‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه تبدیل شده است و اکنون با در پیش گرفتن راه و روش صهیونیست‌ها در بحث اشغال‌گری در تلاش است تا از کشورهای اشغال شده پایگاهی برای تحقق اهداف آمریکایی‌ها و حفاظت از امنیت صهیونیست‌ها برپا کند.

رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین، خوش‌خدمتی عربستان سعودی به آمریکا و صهیونیست‌ها را شگفت‌آور خواند و تصریح کرد: آنچه که عربستان با اجرای اوامر و دستورات این کشورها در بحرین در معرض نمایش قرار داده است، اقدامی است که می‌رود تا پایه‌های نظام پادشاهی این رژیم استبدادی را متزلزل ساخته و آل‌سعود را به سرنگونی ابدی دچار سازد.

الهاشمی در ادامه به طرح اصلاحات کشوری از سوی نظام آل‌خلیفه اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد اصلاحات خواسته ملت بحرین در پیش از آغاز انقلاب در این کشور بود و با آغاز انقلاب خواسته ملت از ایجاد اصلاحات به سرنگونی نظام تغییر یافته و سرنگونی آل‌خلیفه هیچ‌گاه از میان خواسته‌های ملت خذف نخواهد شد.

وی سرنگونی نظام آل‌خلیفه را آغاز اصلاحات حقیقی در بحرین عنوان کرد و گفت: انقلاب بحرین سومین سال انقلاب خود را طی می‌کند و از آغاز انقلاب تاکنون آحاد بسیاری از ملت بحرین از سوی نظامیان آل‌خلیفه کشته و قتل‌عام شده‌اند و پاسخ این خون‌ها بدون سرنگونی نظام به نتیجه نخواهد رسید.

رهبر برجسته کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین با تاکید بر اینکه طرح اصلاحات از سوی آل‌خلیفه ناشی از ضعف این رژیم و ناتوانی در خاموش کردن شعله‌های بحرین است، تصریح کرد: اعتراضات و مطالبات ملت بحرین تا تحقق کامل اهداف خود که همانا سرنگونی نظام آل‌خلیفه است ادامه خواهد یافت.

الهاشمی به مشت آهنین نظامیان منامه و اشغالگران سعودی در مقابله با موج اعتراضات مردمی اشاره کرد و گفت: هر چند که با وجود حکومت نظامیان عربستان سعودی بر بحرین موج اعتراضات مردمی کندتر شده و به کندی پیش می‌رود اما یقینا به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

وی در ادامه به خشونت بی حد و حصر نظامیان آل‌خلیفه و آل‌سعود در مقابله با مردم معترض بی‌سلاح و بی‌دفاع بحرین اشاره کرد و گفت: این دو رژیم دست‌نشانده با کشتار گسترده و بی‌رحمانه قصد نابودی ملت بحرین را دارند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها