کد خبر: ۱۲۰۹۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
در ادامه هفته سي‌ام ليگ برتر 4 ديدار روز يکشنبه برگزار مي‌شود که تيم‌هاي انتهاي جدول بازي‌هاي حساسي با يکديگر دارند.
هفته سي‌ام ليگ برتر روز يکشنبه با برگزاري 4 ديدار پيگيري مي‌شود.

به گزارش فارس، در اين روز تيم‌هاي انتهاي جدول رقابت حساسي با هم دارند. به غير از صبا که در رده دهم و سايپا که دوازدهم است. تيم‌هاي سيزدهم تا هجدهم جدول رقابت حساسي با يکديگر دارند.

نگاهي به اين 4 ديدار مي‌اندازيم؛

گهر دورود - داماش گيلان؛ نبرد بي‌پول‌ها

هر دو تيم مالکان پولداري دارند اما بي‌پول هستند. البته شرايط گهر به مراتب‌ بدتر از داماش است. هم از نظر مالي و امکاناتي و هم از نظر امتيازي در جدول. گهر اگر در اين بازي بازنده شود سقوطش به دسته اول 90 درصد قطعي مي‌شود و فقط روي کاغذ شانس اندکي براي بقا و رسيدن به مرحله پلي‌آف دارد. داماش اما بعد از برکناري جنجالي حميد درخشان هفته گذشته سه گل به نفت آبادان در خانه زد تا شوک برکناري درخشان مثبت به نظر برسد. داماش در صورت پيروزي در اين بازي مي‌تواند تا رده يازدهم صعود کند. نتيجه ديدار اين دو تيم انتهاي جدولي براي ساير تيم‌ها مثل ذوب آهن، آلومينيوم و تا حدي پيکان هم مهم است. داماش در صورت پيروزي در اين بازي ماندنش در ليگ برتر قطعي مي‌شود هرچند براي سفر به شهر دورود هم پول نداشتند و با کمک هيئت فوتبال راهي اين سفر استاني شدند.

نفت آبادان - سايپا؛ فرار سايپا يا سقوط نفتي؟

نفت آبادان هم در صورت باخت در اين هفته سقوطش تقريبا قطعي مي‌شود مگر اينکه در اين بازي سايپا را که در منطقه خطر قرار دارد را شکست بدهد. البته در آن صورت نفت از رده هفدهم تکان نمي‌خورد اما 4 بازي پاياني برايش مهم‌تر مي‌شود. سايپا هم که دوازدهم است اگر در اين بازي پيروز شود تا رده نهم شانس صعود دارد اما باخت يا مساوي وضعيت اين تيم را در 4 ديدار پاياني ليگ به خطر مي‌اندازد.

ذوب آهن - پيکان؛ جدال ف. ک‌ها

يکي از اتفاق‌هاي جالب اين ديدار رويارويي فرهاد کاظمي و فيروز کريمي است. ف.‌ک‌هاي فوتبال که زماني شاگرد و استاد بودند و همواره تيم‌هايشان جز تيم‌هاي بالاي جدول بود اکنون براي سقوط نکردن بايد با يکديگر مبارزه کنند. ذوب آهن پانزدهم اگر بتواند در اين بازي خانگي سه امتياز را بگيرد 30 امتيازي مي‌شود و شانسش براي بقا در ليگ برتر افزايش پيدا مي‌کند. پيکان هم اگر بتواند در اصفهان پيروز شود با 27 امتياز و در همان رده شانزدهم باقي مي‌ماند زيرا تفاضل گل -35 وضعيت اين تيم را وخيم‌تر کرده است. بايد ديد در اين بازي فرهاد کاظمي که زماني شاگرد فيروز کريمي بوده پيروز مي‌شود يا اينکه شاگرد استاد را شکست مي‌دهد. مساوي به نفع هيچ تيمي نيست.

صباي قم - آلومينيوم؛ رويارويي قديمي‌هاي استقلال

آلومينيوم با پرويز مظلومي هنوز پيروز نشده است و سرمربي سابق استقلال در اين تيم سه مساوي و يک شکست شش بر صفر در کارنامه دارد. مظلومي حتي با ايمون زايد مهاجم سابق پرسپوليس هم در رسانه‌ها درگير شد و او را به تمارض متهم کرد. با اين حال مظلومي جانشين ميثاقيان نشده که اين تيم را در ليگ برتر نگه‌دارد نه آنکه عليه زايد مصاحبه کند. پرويز در اين بازي بايد مقابل يک استقلالي قرار بگيرد. صمد مرفاوي هم زماني سرمربي استقلال بوده و نبرد اين استقلالي‌هاي قديمي جالب توجه است. صمد مرفاوي که تيمش در رده دهم است خيلي شرايط مناسبي ندارد. صمد اگر پيروز شود در نهايت مي‌تواند با يک پله صعود به رده نهم برسد. شايد صمد مثل قلعه‌نويي از مظلومي هم در قم امتياز بگيرد. البته شاگردان مرفاوي هر سه امتياز بازي با آلومينيوم را مي‌خواهند زير اين تيم ديگر مثل استقلال صدرنشين نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها