کد خبر: ۱۲۰۶۷۸
زمان انتشار: ۲۲:۲۳     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
مرکز جوانان وابسته به جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین به مناسبت سالروز حمله به دانشگاه بحرین تظاهرات و نمایشگاهی برگزار کرد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، در 13 ماه مارس سال 2011 نیروهای امنیتی بحرین با پشتیبانی نظامیان سعودی با حمله به دانشگاه ، شماری از دانشجویان اعتصاب کننده را بازداشت کردند.

در این حمله که با همکاری مدیریت و حراست دانشگاه بحرین انجام شد؛ دانشجویان به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

اما در سالروز این حمله وحشیانه، تجمع اعتراض آمیزی در منطقه الزنج تحت عنوان "نادان سازی" برگزار شد و معترضان هدف از حمله به دانشگاه را مبارزه رژیم حاکم با دانش و آموزش عنوان کردند.

در این تجمع جمعی از شخصیت‌ها، فعالان، دانشجویان و برخی از قربانیان تروریسم رسمی رژیم آل خلیفه شرکت کرده بودند.

محمدعبدالمهدی دانشجوی بحرینی که سال گذشته در حمله به دانشگاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و دچارمعلولیت شد، نیز در این مراسم شرکت داشت.

ماموران آل خلیفه عبدالمهدی را که به شدت مجروح شده بود به بازداشتگاه اعزام کردند و شرایط زندان باعث معلولیت ذهنی این دانشجوی بحرینی شد.

مشکلات جسمانی و ذهنی عبدالمهدی تاکنون ادامه دارد و در این مراسم از وی تجلیل و قدردانی شد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهشای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها