کد خبر: ۱۲۰۶۰
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
امام جمعه قم گفت: رمز پيروزي امت ما در تمام فراز و نشيب‌ها اطاعت محض از ولايت فقيه بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيدمحمد سعيدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد،‌ در سخناني با اشاره به ويژگي‌هايي كه در قرآن كريم براي منافقين ذكر شده است، گفت: منافقين نشان داده‌اند كه در عمل به آنچه كه رسول گرامي اسلام حضرت محمد (ص) آورده بي‌ايمان بوده و از دستورات اسلام پيروي نمي‌كنند.
وي با اشاره به اينكه منافقين با وحي مخالف هستند، بيان داشت: آنها چون توان مخالفت با وحي را ندارند،‌ با پيامبر و اهل بيت ايشان مخالفت كرده و ايشان را بسيار آزار و اذيت كردند.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه منافقين از دو ركن اساسي محروم هستند، اضافه كرد: آنها از عقل نظري سالم و عقل عملي سالم محروم هستند.
وي با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي منافقان گفت: منافقان باطل را حق و حق را باطل دانسته و صلاح را فساد و فساد را صلاح معرفي مي‌كنند.
سعيدي بيان داشت: منافقين به دليل فقدان عقل نظري و عملي سالم امور را وارونه و غيرواقعي انجام مي‌دهند.
وي با بيان اينكه منافقين شخصيتي دوگانه و وارونه دارند، تصريح كرد: به همين دليل آنها دچار سنگين‌ترين و بدترين نوع اختلاف كه همانا اختلاف ظاهر و باطن يك شخص واحد است، شدند.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه در زمان پيامبر مجال معرفي مصاديق منافقين به صورت كامل مهيا نشد، تصريح كرد: پس از رحلت پيامبر اين كار پرخطر به دست توانمند صديقه كبري انجام شد و حضرت زهرا (س) به احقاق حق علي (ع) و افشا كردن چهره منافقين پرداخت.
وي با اشاره به خطبه فدكيه گفت: حضرت زهرا (س)‌ با مطرح كردن بحث فدك اين هدف را دنبال مي‌كرد كه ولايت را به مسير اصلي خود بازگرداند.
سعيدي با اشاره به اينكه حاكمان جور همواره مي‌خواستند كه با مشخص كردن بحث فدك و واگذاري مزرعه فدك به ائمه دنبال تمام كردن اين مسئله بودند، بيان داشت: ائمه اطهار نيز همواره حد فدك را تمام شعاع حكومت آن حاكم معرفي مي‌كردند.
وي با اشاره به اينكه پس از رحلت پيامبر گرامي اسلام نفاق با سرعت رشد كرده و همه مسائل در آن فضاي غبارآلوده وارونه شد،‌ اضافه كرد: در آن شرايط بود كه دشمنان اسلام شهادت فاطمه زهرا (س) را رقم زدند.
به گزارش فارس، امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: بر همه شيعيان لازم است كه در همه محافل و مراسمي كه به مناسبت شهادت زهرا (س) برگزار مي‌شود، شركت كرده و در مصيبت جانسوز شهادت اين بانوي بزرگوار اشك بريزند.
وي در ادامه گفت: مسلمان‌ها بدانند كه در نصرت دين خدا و عترت پيامبر كوتاهي كنند اسلام و مسلمين خسارات‌ فراواني مي‌بينند.
سعيدي با اشاره به فرا رسيدن چهارمين سالگرد رحلت مرجع عظيم‌الشأن يعني آيت‌الله فاضل لنكراني تاكيد كرد: اين مصيبت را به همگان تسليت گفته و در مراسمي كه به همين مناسبت برگزار مي‌شود، شركت خواهيم كرد.
وي با اشاره به شرايط صهيونيست‌ها در شرايط كنوني گفت: آنها از اتحاد فلسطينيان به خشم آمده و منافع خود را در خطر مي‌بينند و گاهي نيز صهيونيست‌ها از رفتار ديكتاتورهاي كشورهاي مختلف با ملت‌هايشان به وجد آمده و وقتي جنايات فجيع را مشاهده مي‌كنند، خوشحال مي‌شوند.
امام جمعه قم تصريح كرد: صهيونيست‌ها وقتي امروز مي‌بينند آل خليفه و سعودي‌هاي وهابي همه اماكن شريفه در بحرين را در معرض نابودي قرار داده‌اند، خوشحال مي‌شوند.
وي افزود: البته در تاريخ ثابت شده وقتي ديكتاتورها به آتش زدن قرآن و تخريب قبور روي مي‌آوردند، نشانه اين است كه نتوانسته‌اند كه بر اراده مسلمانان غلبه كنند.
سعيدي اضافه كرد: آنها با اين آتش زدن قرآن آتش به كاخ خود زده و به فضل خداوند مردم شجاع مسلمان و به ويژه مردم مؤمن و صبور بحرين نابودي ديكتاتورها را جشن خواهند گرفت.
وي با اشاره به برخي مسائل داخلي تصريح كرد: حركت ملت ايران رو به قله‌اي است كه بر بلنداي آن رسول‌الله (ص)، اميرالمومنين (ع)، فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار ايستاده‌اند.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه وجهه همت ما اعتلاي كلمةالله و برافراشتن پرچم اسلام بر اين قله است، بيان داشت: رهبر انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار اخير با معلمان كه به مناسبت هفته معلم برگزار شد، فرمودند «بيداري اسلامي تا قلب اروپا پيش خواهد رفت».
وي يادآور شد: بدون شك هرچه به قله نزديك‌تر شده، توطئه‌ها و دشمني‌ها قوي‌تر، رنگين‌تر و پيچيده‌تر مي‌شود و براي اينكه توطئه‌ها موثر واقع شود، دشمن سعي مي‌كند براي فريب مردم به توطئه رنگ واقعيت بدهد.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اضافه كرد: وقتي فتنه 88 از طريق آشوب‌گرانِ فحاش، بي‌نماز، بدحجاب و روزه‌خوار پا نگرفت، ممكن است فتنه ديگري از افراد موجود در صفوف خودي شروع شود.
وي تاكيد كرد: البته به فضل خداوند شما مردم در طول انقلاب فتنه‌ها و فتنه‌گران را در تمام اشكال ديده‌ايد و در مقابل همه آنها ايستادگي كرده و به پيروزي رسيده‌ايد.
سعيدي با بيان اينكه رمز پيروزي امت ما در تمام اين عرصه‌ها اطاعت محض از ولايت فقيه بوده است، گفت: اكنون با توجه به حوادث موجود در منطقه به رهبر انقلاب عرض مي‌كنيم براي اعتلاي اين كشور به شما اطمينان مي‌دهيم ملت و مسئولان نظام گوش به فرمان شما با قدرت و بصيرت پيش رفته و آرامش و وحدت خود را حفظ كرده و براي رسيدن به حكومت جهاني امام مهدي دست به دعا برمي‌داريم و اميدواريم كه به فضل الهي انقلاب اسلامي ايران به انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) متصل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها