کد خبر: ۱۲۰۰۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
پیروزی بر حریف قطری می‌تواند التیامی بر زخم ناشی از باخت در تهران به استقلال باشد

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- تراکتورسازی پرتماشاگر‌ترین تیم روز اول لیگ قهرمانان آسیا، فردا در دومین بازی خود در این رقابت‌ها و از ساعت ۱۹ به وقت ایران در دوحه میهمان تیم الجیش قطر خواهد بود. تیمی که در روز اول بازی‌های این گروه در خانه الشباب عربستان ۲ - صفر باخت ولی تراکتوری‌ها موفق شدند گام اول را با برتری ۳ - ۱ برابر الجزیره امارات، محکم بردارند.

تیم نونهال

الجیش سابقه بسیار کمی در فوتبال دارد. این باشگاه قطری در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و الان ۶ ساله است و در مقام مقایسه با تاریخ تراکتورسازی طفلی بیش نیست. آن‌ها فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر نایب‌قهرمان شدند تا جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را برای نخستین بار به دست بیاورند. این در حالی است که تراکتورسازی چهل و سومین سال حیات خود را تجربه می‌کند ولی درست مثل حریف قطری برای نخستین بار به رقابت‌های باشگاهی آسیایی راه یافته است.

چند ملیتی‌ها

اگر یک باشگاه قطری پیدا کردید که فقط نیمی از نفراتش واقعا قطری باشند می‌توانید به خود افتخار کنید که غیرممکن را ممکن کرده‌اید! الجیش هم در حقیقت یک تیم چندین و چند ملیتی به حساب می‌آید. سابقه اندک‌شان باعث شده که ملی‌پوش قطری نداشته باشند و به جای آن تا دل‌تان بخواهد بازیکن خارجی تغییر ملیت داده دارند. مثل مارکونه آمارال ۳۴ ساله و برزیلی که تابعیت قطری گرفته است. البته آن‌ها بازیکن خوب کم ندارند. کریم زیانی هافبک الجزایری ۳۰ ساله که سابقه بازی در سوشو، مارسی و ولفسبورگ را هم دارد و فصل گذشته با ۱۳ پاس گل بهترین پاسور لیگ ستارگان قطر بود و همچنین آدریانو مارتینز ۳۱ ساله و برزیلی که با ۱۸ گل موفق شد عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد. از واگنر ریبیرو هافبک ۲۵ ساله برزیلی و متولد یوگسلاوی سابق هم غافل نشوید فصل قبل موفق شد ۱۰ گل در لیگ قطر به ثمر برساند.

سرمربی رومانیایی

سرمربی الجیش یک رومانیایی سر‌شناس به نام لوچسکیو است. البته اشتباه نشود او با میرسیا لوچسکیو سرمربی شاختار اوکراین فرق دارد. رازوان لوچسکیو سرمربی ۴۴ ساله الجیش است که مابین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ هم هدایت تیم ملی کشورش را برعهده داشته است. لوچسکیو از تابستان سال جاری به الجیش آمده است.

بازسازی روحی

تراکتورسازی روزهای بدی را پشت سرگذاشته است. بازی پرحاشیه و منجر به باخت با استقلال که در عین بد بازی کردن شاگردان تونی اولیویرا حاصل شد و باعث شد تا این تیم در کورس قهرمانی از استقلال و سپاهان عقب بیافتد و مسئولان و مربیان فقط ۴ روز فرصت دارند تا بازیکنان را از لحاظ روحی و جسمی برای این بازی آماده کنند.

سرعت برابر مدافعان سالخورده

کندی ذاتی فوتبال عربی به کنار ولی خط دفاعی الجیش بد جوری به سرعت مهاجمان تراکتورسازی چراغ سبز نشان می‌دهد. دو مدافع ۳۴ ساله که یکی آمارال برزیلی و دیگری نابف الخاطر هستند در کنار مصعب محمود ۲۹ ساله می‌توانند معابر مناسبی برای سرعتی‌های تیم تبریزی باشند. حیف که محمدحسن ابراهیمی به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی قبل در این بازی نیست ولی اگر مصدومیت کاظمیان مرتفع شده باشد، او و ابراهیم‌زاده می‌توانند با فرارهای خود دردسرهای زیادی برای این دفاع درست کنند.

جمع‌آوری امتیازات

تراکتوری که به شدت به تماشاگرانش وابسته است برای صعود و ایضا میزبانی در بازی حذفی مرحله یک‌هشتم نهایی باید تیم اول گروه خود باشد و در این میان جمع‌آوری حداکثر امتیازات برای رسیدن به این هدف ضروری می‌نماید. حریف اصلی تراکتورسازی در این گروه الشباب عربستان است و آن‌ها نباید بازی در خانه تیم ضعیف الجیش را با نیت یک بازی خارج از خانه و دلخوش کردن به تساوی پشت سر بگذارند. تراکتور اگر می‌خواهد صعود کند جدا از برد الزامی در بازی‌های خانگی باید در این بازی هم برنده باشد تا چیزی را به قضا و قدر نسپارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها