کد خبر: ۱۲۰۰۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
دولت عربستان بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه با توصیف اینکه اوضاع کنونی سوریه به "فاجعه‌ای دردناک" تبدیل شده است، گفت: کوتاهی‌های جامعه جهانی در متوقف کردن کشتارهای سیستماتیک در سوریه باعث پیچیدگی اوضاع این کشور شده است.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، عبدالوهاب عطار، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه در خصوص سوریه عنوان داشت: سوریه امروز شاهد وضعیتی است که می‌توان گفت از حد فاجعه گذشته است؛ لذا کشورهای جهان باید برای یاری رسانی به ملت سوریه و پایان دادن به رنج‌های آن‌ها و تلاش جهت انتقال قدرت با همه ابزار ممکن، همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل همچنین بر لزوم متعهد کردن مواضع بین‌المللی در خصوص سوریه تاکید کرده و گفت: رئیس هیات بین‌المللی حاضر در سوریه اطلاعات مهمی را ارائه کرده است که حاکی از اوضاع نابسامان انسانی در سوریه دارد و نشان می‌دهد در این کشور جنایات ضدبشری علیه مردم سوریه توسط نظام این کشور صورت گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به قتل‌عام، شکنجه، تجاوز و آدم‌ربایی اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اوضاع انسانی سوریه که در حال حاضر مردم این کشور را آسیب‌پذیر کرده است، متاسفانه تا حدود زیادی پیچیده است و عربستان بارها تاکید کرده است که کوتاهی‌های جامعه جهانی باعث رسیدن سوریه به این وضعیت شده است. جامعه جهانی همچنان باید به کمک برای تامین نیازهای ضروری ملت سوریه ادامه دهد تا مردم این کشور بتوانند از خود دفاع کنند. این حقی است که در همه ادیان و قوانین بر آن تاکید شده است.

عطار همچنین مدعی شد: به‌رغم ادامه تلاش‌های برخی از گروه‌های بین‌المللی فعال در خصوص سوریه، نظام این کشور همچنان بر استفاده از راهکار نظامی که نتیجه آن ریختن خون افراد بی‌گناه و ایجاد خرابی در سوریه است پافشاری می‌کند.

دولت عربستان پیشتر نیز بر لزوم برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت و آغاز روند انتقال سیاسی در این کشور تاکید کرده بود. دولت عربستان همچنین خواهان مسلح کردن گروه‌های مخالفان سوری به بهانه افزایش توانایی آن‌ها در حمایت از خودشان شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها